Aee
Ny medlem
Hej!
Har precis satt ihop motorn till min Suzuki rg125 f. I fredag när jag startade den för första gången så kom det vatten ifrån topplocket = bestälde ny topplockspackning. Fick den idag satte dit den, med hjälp av pappa så det ej skulle bli fel.
Vi startar den, allt är frid och fröjd.
Går ut till garget senare idag, då ser vi att det har droppat vatten igen. Då tror vi att vi har dragit åt slangen som kommer ifrån kylaren till cylinder för löst. Så vi drar åt den.
Går ut å startar den, ser bra ut. Kör en sväng , kommer tillbaka. DÅ ser vi att det kommer upp vatten ur en utav skruvarna uppe på cylinder.
Packningen är ju ny, sitter på rätt plats å allt.
Kan det vara att vi inte har dragit åt riktigt ordentligt uppe på toppen?
Isåfall, någon som vet hur mycket moment det ska vara?
Eller har någon nått annat tips på hur vi ska lösa detta?
Mvh/ae
Ursäkta om det finns stavfel.
Har precis satt ihop motorn till min Suzuki rg125 f. I fredag när jag startade den för första gången så kom det vatten ifrån topplocket = bestälde ny topplockspackning. Fick den idag satte dit den, med hjälp av pappa så det ej skulle bli fel.
Vi startar den, allt är frid och fröjd.
Går ut till garget senare idag, då ser vi att det har droppat vatten igen. Då tror vi att vi har dragit åt slangen som kommer ifrån kylaren till cylinder för löst. Så vi drar åt den.
Går ut å startar den, ser bra ut. Kör en sväng , kommer tillbaka. DÅ ser vi att det kommer upp vatten ur en utav skruvarna uppe på cylinder.
Packningen är ju ny, sitter på rätt plats å allt.
Kan det vara att vi inte har dragit åt riktigt ordentligt uppe på toppen?
Isåfall, någon som vet hur mycket moment det ska vara?
Eller har någon nått annat tips på hur vi ska lösa detta?
Mvh/ae
Ursäkta om det finns stavfel.