Hjälp! det bara öser ut bensin!

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
cbr 600 -93 F2
Honda cbr 600 f2 -93a

Allt hände efter ombesiktningen till 25 kw.. Det sitter alltså strypningsbrickor i hojjen som jag själv satt dit.. Efter besiktningen och på väg hem rann det ut hur mkt bensin som helst. Efter att ha pockat bort kåpor och tank har jag ännu inte hittat felet. Ingen slag som är sönder iaf :3freak (varit hojjägare i snart 5 månader så kan inte allt förmycket).

Jag har konstaterat att det rinner ut vid insuget vid en cylinder.. Det verkar som om han inte går på alla cylindrar heller.. Kan allt bero på strypningen? tilläggas bör att jag inte ädrat ventilerna.. men det skall inte behövas göras? :va kan det vara något fel på förgasarna också?

vore grymt tacksam för svar :tummenupp

Skulle gissa på förgasarna,knacka lite på sidan av dom om det är flotören som hängt sig.

Annars ta ner underdeln och kolla om flotören går lätt att vicka på,funkar det så kan det vara skit i så att flotörnålen inte kan stänga.

Sök på användaren Morlock,klicka på länken i hans profil med mekhandböcker och ta hem din mekmanual och kolla om du river ner förgasarna(vilka senare kommer att kallas fuggarn av andra användare)

Sen att den inte går på alla cylindrar bör ju bero på att den är dränkt i soppa.

Är den ombestyckad efter du stryp den ?

Om du har haft förgasarna liggande lösa så har en eller flera flottörer fastnat. Knacka som långeman säger på flottörhusen med lämpligt verktyg.

Mattias skrev:
Om du har haft förgasarna liggande lösa så har en eller flera flottörer fastnat. Knacka som långeman säger på flottörhusen med lämpligt verktyg.

Hammarskaft är bra (Ej att förväxla med snarlik manslem)

tack :)

sagt är gjort! ska ut å banka nu och se om de släpper :)

tack för svaren boys! :Bugar

sådär!

nu var det fixat :) spinner som en katt :yoparty passade på att ta några idolbilder om det är någon som vill ha :banana

tack ska ni ha grabbar ännu en gång!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...