Hjälp! Den gick av!

Rookie nr1

Ne men duuu?
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
Zx9r -99
De var i fredags vi var hemma och drack några pilsner när jag efter ett tag kom på den smarta idén att jag skulle ta loss bakdäcket, för de ska snart bytas. :huvet Resultatet när man meckar medans man :fyllisar blev kort och gott att en hockeyklubba råkade bryta sönder luftventilen på bakdäcket :gnissla

Är det lätt att byta? var köper jag ny :confused:? Någon som har en extra?

När jag ändå frågar en massa skit. Någon som har en startknapp till zx6 till övers?

Ja, alltså... hela gummipluttenmed ventil och allt?? Då får du ju åka till gummigubben å köpa en ny för en 20:a eller vad dom kan ta. Sitter ju inifrån och ut i en konad gummihylsa eller hur man ska säga. Så du måste ju tömma däcket å pressa ihop det nog för att få ur den gamla å i den nya.
Den gamla kan du ju iofs skära av... Fattar du? Eller ska jag svamla mer? :)

Jävligt läskig rubrik f.ö :D

E* ja du skulle ju ändå byta däck ja... köp en ny ventil bara. Du fattar när du ser den. På med lite fett å dit med den.

HAHA, vfn gjorde hokeyklubban där från början, försökte du bända bort hjulet med den? =D
ventil har väl närmsta däcksprånglare, emn dom bruakr inte vara helt lätta att byta, är dessutom liet osäker på om man kan byta dom från "utsidan"

Men det är väl bara säga til ldäckskrängaren att byta den också när han byter däcket?

En komplett ventil med ventilhatt och ventilnål kostar ca 1 kr inköpspris, tror dom korta mc modellen e snäppet dyrare, kanske 3 kr! Ha de i åtanke innan du betalar 20 spänn.
Att byta den tar typ 3 sekunder men däcket måste vara av men de skulle ju ändå bytas och då tycker ja att ventilen automatiskt ska bytas av killen som gör jobbet för gummit blir kast efter ett par år och spricker om de böjs, kanske de som hände

Last edited:
kosta gärna på dig den modellen som är vinklad för lättare påfyllning :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph