Hjälp den Flödar och läcker.

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Tog ut hojen idag och skullel starta den för först gången i år.
Hadde satt på ett viper slipon som inte var till min modell men bygde om det så att det passade endå.
När den startade så ran det soppa ut 2st slangar som satt på fuggarna.. slangarnas infästning är nästan längst uppe på sidorna på fuggarna. Är det att den flödar lr vad är det som händer?
tyckte att den inte gick så bra heller, kan det beropå avgassystemet.
Spelar det stor roll viket slipon man sätter på,? det bör vell inte göra att fuggarna flödar lr vad dom gör.
till råga på att soppa spill så läkte en av avtapningspluggarna, vad gör man åt en sån sak? KÖper man en ny lr är det nån tätning lr är det nått annat som gör att den läcker.

Tacksam för all hjälp!!!!

Bifogat

• Liten Fzr.JPG
    Liten Fzr.JPG
    113.4 KB · Visningar: 68
Ta loss gör rent förgasarna.
Byt o-ring runt avtappnings pluggen
/2

Jag tycker det låter som flottörer som inte gör sitt jobb. Inte konstigt heller om den går dåligt då. Ofta räcker det med att knacka halvhårt med nått halvhårt (skruvmejselskaft tex) så lossnar flottörerna. Gör det medans der rinner så ser du omm det har nån effekt.

Har fått den att sluta trycka ut nu ur slangarna så förmodeligen så hadde flotören fastnat. nu läcker bara ena avtäpningspluggen. Det sitter ingen oring i den, det är en skruv som går in i ett vinklat rör så jag ska ta o loss underdelen och kolla så att det inte ligger nå skräp där. annars så blir det väll att byte pluggen lr hela underdelen.
tack för alla svar. tror att det var knackningarna som gjorde det!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D