Hjälp, den dör när jag gasar...

destiny_78an

Hatar köer....
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
GPZ 500s *såld*
Halloj, jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett litet problem. Igår på hemväg, höll ca 90-100 km/h, så kände jag inget acc när jag gasade. Tänkte att ja,ja jag kanske inte gasade, hjärnsläpp eller något. Men tyckte den kändes lite konstig ändå... Nåväl, imorse startade den utan problem men så fort man rör gasen så dör den. Jag kom ut en sväng men den vägrar. Rullade hem den på full choke och ettan (min lilla symaskin lät som en ducce... :) ) Till saken hör att den e en 01 som jag hämtade ut förra året, den är alltså nästan ny (jag är enda ägaren). Den är fullservad, 600 mila för mindre än två månader sen.

Den har bensin och ratten stod på on. Testade att snurra runt den några varv och tom på reserv, men det hjälpte inte. Motorn blev varm innan jag stack iväg. Ibland verkar mindre choke funka bättre än full choke. Vad kan det vara, den startar ju fint så det borde inte vara batteriet, eller? :3freak
:(
Tacksam för all hjälp :) :)

destiny_78an skrev:
... den startar ju fint så det borde inte vara batteriet, eller? ...
Definitivt inte batteriet. Men kanske probelm med bränsleförsörjningen.
Typ igensatt filter, skit i nåt munstycke eller liknande.

Men den är ju nyligen köpt, garanti?

Robban_C skrev:
Definitivt inte batteriet. Men kanske probelm med bränsleförsörjningen.
Typ igensatt filter, skit i nåt munstycke eller liknande.

Men den är ju nyligen köpt, garanti?

Visst har jag garanti. Den är köpt på Ava. Har bara ingen lust att ha den stående. Det är ju sommar. Tänkte om det var något man kunde fixa själv

destiny_78an skrev:
Visst har jag garanti. Den är köpt på Ava. Har bara ingen lust att ha den stående. Det är ju sommar. Tänkte om det var något man kunde fixa själv
Ah, det förklarar. Gör som Mattias skrev!

Edit:
destiny_78an skrev:
Shit, jag har ingen aniiiing om hur man gör. Har iof verkstadshandboken hemma... Men tid har jag ingen...
Utan tid är det svårt. En förgasargenomgång tar 1/2 kväll, lite mer eller lite mindre beroende på hur mycket det trasslar.
Kavla upp ärmarna och sätt igång nu!

Har du ingen händig pojkvän som kan fixa det?

Edit: kanske funkar bättre att få hjälp om du skriver "hjälpa en billig tös mot en söt peng". ;)

oh oh... Webspy :D Det här måste vi prata om.

Kör ner tsiten till Linköping (om den klarar det) så meckar vi o depån mellan passen. :p

Swedie skrev:
oh oh... Webspy :D Det här måste vi prata om.

Kör ner tsiten till Linköping (om den klarar det) så meckar vi o depån mellan passen. :p

Tar bilen istället .... så kan jag stå o "hjälpa till" med bra tips.... (speciellt då jag brukar hålla mig på hjulen när jag kör *not*)

har bensinkranen ett "PRI" läge? testa att vrida den dit isåfall.

är kanske lite ute och cyklar men det låter som en vakumslang som hoppat av? är tomgången högre än normalt?.

destiny_78an skrev:
Hur vet du var jag bor??? Nåväl, vi kan väl säga en 500 för besväret om du kommer....

Om ryktena stämmer så brukar inte Mattias ha problem att komma, dock så är det nog 1:a gången han får betalt! :hihi (sorry kunde inte låta bli!)

//D

Darkwing skrev:
har bensinkranen ett "PRI" läge? testa att vrida den dit isåfall.

är kanske lite ute och cyklar men det låter som en vakumslang som hoppat av? är tomgången högre än normalt?.

Den har inget PRi läge. Men jag vred runt på den några varv. Hmm.. Tomgången kanske är lite högre, vet ej. Har inte reflekterat över det
Ska kolla slangen, den hade lossnat sist sa de på servicen... Men då satte de på en ny! Ska väl hålla en stund :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT