hjälp! DEn börjar "BLURRA" vid typ 5000 rpm

  • Thread starter Thread starter t4
  • Start date Start date

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
pajala
Hoj
dakota
var ute o körde en helt underbar runda idag, lekte till o från,
när jag var 2 mil hemifrån, så börjar den helt plötsligt att blurra, går o dra normalt till typ 5000 varv, sen är det bara blurr, precis som den inte orkar, är täppt, eller får för lite soppa, luft?????? fyllde tanken o hoppades på resultat, ddet funkade förra gången?
men inte nu,,,
finns det någon duktig människa här med lite goda råd????
har lagt ner hela min själ på den i vinter, så gör den så här mot mig :confused:

är en yamaha xjr 1300 -02
 
Last edited:
tändstift eller soppa me massa skit i..
du vet vad som måste göras :7peta
 
ja det kan vara något sånt,,
men vad menade du behövde göras? serva? :va
 
Sitter det avgasventil på den? (exup) i så fall är det motorn till den som inte ändrar spjälet.
 
tack för alla tips, ska ut o pilla lite med stackarn nu.....
 
t4 skrev:
2051632har lagt ner hela min själ på den i vinter

Vad exakt har du ändrat på i vinter då ?
såg den här tråden tidigare http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1986918#post1986918 och har du ändrat insugsförhållandena fullständigt så är det ju kanske inte säkert att just det munstycket som följde med i kitet är rätt för din hoj, du kanske behöver "jätta" om ?

Låter lite som min blev när jag bytte lock till luftburken, det gick bra till 5.500 rpm sen dök den mot snålt som fasen, fick gå upp vääldigt mycket på huvudmunstycket

Fast detta kanske redan var löst... såg datumet nu... Lycka till / Anders
 
Om du har insprut låter det lite som en felaktig sekundärtrottelgivare.
Kolla även efter fukt runt stift/spole.
 
AndersD skrev:
2073560 Vad exakt har du ändrat på i vinter då ?
såg den här tråden tidigare http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1986918#post1986918 och har du ändrat insugsförhållandena fullständigt så är det ju kanske inte säkert att just det munstycket som följde med i kitet är rätt för din hoj, du kanske behöver "jätta" om ?

Låter lite som min blev när jag bytte lock till luftburken, det gick bra till 5.500 rpm sen dök den mot snålt som fasen, fick gå upp vääldigt mycket på huvudmunstycket

Fast detta kanske redan var löst... såg datumet nu... Lycka till / Anders



tyvärr är det inte löst, men har provat allt ni tipsat mig om här, plus en del till, har gjort en sista grejj ikväll med, så till helgen blir det ny utvärdering..
men i vinter så är det ett sådant tuningkit från s-racing som satts dit, plus ett akrapovik helsystem, resten är bara till utseendet.
men så konstigt att den fungerar ett par mil, sen bara dummar sig men men snart så,,
får väll tillägga att Anders på s-racing är väldigt hjälpsam också,

tackar för ditt bidrag...

majtii skrev:
2073762 Om du har insprut låter det lite som en felaktig sekundärtrottelgivare.
Kolla även efter fukt runt stift/spole.


det sitter fyra hederliga förknasare på den :)
men ska kolla på spolarna också, ....stiften är bytta..

tackar!!!!
 
Blurr...

Hej!

Har nu haft båda varianterna på min gamla dam (VF1000) och har kommit fram till följande:

Går den dåligt på låga varv och funkar men är orkeslös på höga, bluddrar, så är det troligtvis skit i förknasarsystemet eller tilltäppt från luft

Om den börjar bluddra på höga varv så är nog huvudmunstycket för litet..
Jag köpte min i det senare stadiet och hade ingen aning om det men lyckades fixa till det i allafall med god hjälp av handbok...

Detta är mina personliga erfarenheter men hoppas det hjälper något..
 
t4 skrev:
2051632 var ute o körde en helt underbar runda idag, lekte till o från,
när jag var 2 mil hemifrån, så börjar den helt plötsligt att blurra, går o dra normalt till typ 5000 varv, sen är det bara blurr, precis som den inte orkar, är täppt, eller får för lite soppa, luft?????? fyllde tanken o hoppades på resultat, ddet funkade förra gången?
men inte nu,,,
finns det någon duktig människa här med lite goda råd????
har lagt ner hela min själ på den i vinter, så gör den så här mot mig :confused:

är en yamaha xjr 1300 -02

Om den nu plötsligt började gå dåligt, så beror det inte på felbestyckning i alla fall.
Dränera ur förgasarna och samla upp bensinen som rinner ut. Kolla noga i avföringen.
Ser du smuts, vatten eller någonting annat som inte hör dit.
Är det "bara" vatten, så räcker det med en extra dränering några gånger och en tankning med Ksprit. Är det smuts finns det ingen genväg. Riva gasare och blåsa totalt rent.
 
tackar tackar o tackar igen :pannkyss
en massa nya fina ideer. ska kolla lite i handboken igen ,,,,,,,

rent otroligt va bra hjälp man får här på SH :tummenupp
 
fick dit dom sista utseende prylarna igår,
var tvungen att prove den , blev så grym juh :tummenupp
tänkte att den kanske kanske skulle kunna fungera när jag varit snäll,
drog iväg lite försiktigt på ettan,
drog lite till o tänkte fan va gott den låter,
sen så blurrar den ,, :tungan
men det fina i detta är ju att det inte är något fel som kommer ibland längre utan finns hela tiden,,
lättare o visa på verkstaden,,

senast till helgen rullas din in på verkstad,
orkar inte med o pilla mer nu,,har ju legat hela vintern... o nu sånt fint väder o allt :tummenupp

men jag ska skriva in här sen vad det va för fel exakt,,,,
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top