Hjälp! Dör när jag släpper koplingen.

Kung Faux

GVK for life
Gick med
15 May 2005
Ort
Sundsbruk och ibland Bondegatan
Hoj
ZX600F
Hallå.

Jag har en Kawasaki zx6r - 96 som jag nu i våras monterade ett akra helsystem på. Allt har funkade bra. För att den inte skulle gå snålt så bytte jag själv munstycken från 150 på mittencylindrana och 145 på dom yttre till 155 på alla. Ställde också upp nålarna ett hack.

Körde ett par mil med ovan nämnda konfiguration och nästan allt fungerade bra. Den drog fint över registret. Dock så dog den på tomgång, vet inte om det är för att motorn aldrig nådde någon högre temperatur eller nått.

Nu till det riktiga problemet, efter åkturen parkerades hojen i en kvart eller nått och sen när jag skulle åka så dog den när jag släppte kopplingen, den gick att varva när till rödmarkeringen men det gick inte att komma iväg. Samt att den small till ur avgassystemet ett par gånger när jag desperat försökte komma iväg utan att väcka hela kvarteret.

Så vad kan detta bero på. Får den för lite eller för mycket soppa, har det hänt något med kompression. Kom gärna med förslag på fel eller lösningar på mitt vad som kan vara fel.

Mvh.
//
Johan L
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ett "long shot":

Du har inte inte råkat få kabeln till stödkontakten för nära avgasröret så att den blivit kortsluten? Då kommer ju tändningen att brytas när du lägger i växel och släpper kopplingen.
 

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Brisbane
Hoj
2007-FIREBLADE
Kan va komp fel, eller om du har tur bara nått stift som har gått. Verkar inte funka på alla fyra cylindrar i dock. När du ställer om bränsle blandning kan du behöva byta till hårdare stift.
 

Kung Faux

GVK for life
Gick med
15 May 2005
Ort
Sundsbruk och ibland Bondegatan
Hoj
ZX600F
Tack för svaren. Får kika på kontakten till stödet imorgon, samt titta på stiften. Det konstiga var ju att jag en kvart innan kört ett par mil och så helt plötsligt skiter det sig, så jävla typiskt.

//

Johan L
 

Kung Faux

GVK for life
Gick med
15 May 2005
Ort
Sundsbruk och ibland Bondegatan
Hoj
ZX600F
Wwhhiii!!!

Då har man varit ute i garaget och kikat och mycket riktigt var det stödkontakten som spökade. Den är nu åtgärdad och allt fungerar som det ska.

Får tacka för svaren på lösningen till mitt problem.

//
Johan L.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Kung Faux skrev:
2110041 Då har man varit ute i garaget och kikat och mycket riktigt var det stödkontakten som spökade. Den är nu åtgärdad och allt fungerar som det ska.

Får tacka för svaren på lösningen till mitt problem.

//
Johan L.
:tummenupp
 

Kung Faux

GVK for life
Gick med
15 May 2005
Ort
Sundsbruk och ibland Bondegatan
Hoj
ZX600F
stephenj skrev:
2110066 En gammal klassiker, duktigt förvånad man blir vid avgassmällarna :rofl


Mmm, ingen höjdare vid elvatiden på kvällen i ortens kanske småbarnstätaste område, den ska ju starta tänker man och försöker en gång till å PANG! säger det :huvet jaja nu är det iaf fixat och den går nog lite snabbare än innan :D hehe...
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
abethebabe skrev:
2110102 kompfel :va då lär han ju knappast kunna varva upp han eller!

jaså.... om topppackningen gått så går de ju varva upp på neutral men kanske inte då den får motstånd (alltså då växel är i) men nu var de ju barta ett klant fel :hihi

Så va de då för mig i alla fall.....
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top