Hjälp! CBR600 går bara på tongång

• Thread starter Thread starter X3M
  • Start date Start date

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Hjälp!!!

Skulle köra till landet i fredags. Innan jag drar iväg häller jag STPs förgasar/motorrengöring i tanken (tycker den gått lite orent). Har även nyinköpta tändstift som ska montersas när jag kommer itll landet.

Åker från sthlm till norrtälje och ska vidare ut mot väddö. Inga problem till Norrtälje, men väl inne i nortälje dör plötsligt hojen vid ett rölyse. Den vill inte starta med hjälp av batterit (misstänker att batterit e kasst, nytt ska inhandlas). Knuffar igång hojen och den startar snällt.
Jag kör vidare men efter se 10 min börjar hojen gå dåligt, verkar som den inte får soppa, slår på reserven och den verkar gå lite bättre men jag märker att den misständer på låga varv men över ett par tusen varv går den bra.
När jag kommer till en korsning och måste sakta ner och varvet sjunker börjar den hosta och misstända. Den tappar all kraft och går ej på alla cylindrar och dör.

Trode tänkdstiften va slut och att de gjorde att den itne tänte på alla fyra. har nu bytt tändstiften, men inte batteriet.
Rullar jag igång hojen startar den men går bara på tongång. försöker jag höja varvet kanckar den, verkar inte gå på alla cylindrar och dör. Har kännt på grenrören och alla är varma så den går på alla på tongång.

Vad kan va felet? Kan rengöringsmedlet jag hällt i tanken fått låss skit som hamnat i huvudmunstycket på någon förgasare?

Snälla någon som kan komma med tips? :Bugar

kanske inte batteriet laddas?
prova starta med et bilbatteri inkopplat.
ta startkablarna.
kolla om den går o varva nu..
om inte..skit i gasarna kanske..
inte nåt med nån choke som hängt sig..??

Hämtar hone i kväll. Får testa med bilbatteri eller nytt mc bat. Men skulle det kunna göra så den misständer om batteriet inte laddar? Borde väl gå dåligt på tongång också isf?

Antar att det får bli en översyn av förgasarna när hojen e hamme igen.

Fan! Måste ju hinna köra innan man blir farsa... kommer väl kanppast ha någon tid efter dit iår iaf. Beräknat dat 16/8

ozeo skrev:
2359070 kanske inte batteriet laddas?
prova starta med et bilbatteri inkopplat.
ta startkablarna.
kolla om den går o varva nu..
om inte..skit i gasarna kanske..
inte nåt med nån choke som hängt sig..

X3M skrev:
2359096 Hämtar hone i kväll. Får testa med bilbatteri eller nytt mc bat. Men skulle det kunna göra så den misständer om batteriet inte laddar? Borde väl gå dåligt på tongång också isf?

Antar att det får bli en översyn av förgasarna när hojen e hamme igen.

Fan! Måste ju hinna köra innan man blir farsa... kommer väl kanppast ha någon tid efter dit iår iaf. Beräknat dat 16/8

vet inte men undrade lite då du sa att den funakr hyffsat vid höga varv..
kanske får mer laddning då.. ahh jag vet inte..billigt o lätt att kolla iaf

Blir helt klart att kolla det först. Tack för tipset.

Btw gillar ditt bygge skarpt. :yoparty Blir fighter av min CBR under vintern.

ozeo skrev:
2359103 vet inte men undrade lite då du sa att den funakr hyffsat vid höga varv..
kanske får mer laddning då.. ahh jag vet inte..billigt o lätt att kolla iaf

X3M skrev:
2359123 Blir helt klart att kolla det först. Tack för tipset.

Btw gillar ditt bygge skarpt. :yoparty Blir fighter av min CBR under vintern.

På tomgång bara? När du kör dör den ? Fungerar soppa pumpen som den skall? Relät?

Har någon vakum slang lossnat?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...