Hjälp: Bygga Om Råvind

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har fått korn på råvinden här rakt ovanför mitt huvud. Funderar på att köpa den och bygga etage. Hur fan bär man sig åt rent byggtekniskt?

Jag är ute efter lite sidor på nätet som beskriver detta. Någon som vet? Någon som gjort denna resa med allt vad bygglov och entreprenader heter?

Någon som kan rekommendera några bra firmor i Sthlmstrakten? Finns det speciella vindsarkitekter? Vilka?

Vad kostar det att bygga ca (per m2) om man skall bygga till "normal" standard (dvs inga marmorgolv etc). Behöver ej heller dra upp vatten och avlopp.

Måste ju banka hål i golvet också på nåt sätt så att man kan få upp en trappa. Vad kan en sån manöver kosta måntro?

Jag måste börja någonstans. Någon som kan sätta mig på rätt spår? :gnissla

Om du ska få ett svar så berätta gärna om du vet vad hammare o spik är....(dvs kommer du göra det själv eller vill du kolla på tv o få de gjort)

AleX skrev:
Om du ska få ett svar så berätta gärna om du vet vad hammare o spik är....(dvs kommer du göra det själv eller vill du kolla på tv o få de gjort)

Jag har hyfsad koll och anser mig själv vara relativt händig. Vinden är på 60m2 effektiv boyta. Jag kommer behöva två takkupor och funderar även på en tarrass med skjutdörrar. Inget avancerat dock. Håltagning i golv till min lya under för trappa. Inget vatten och avlopp behöver dras. Elen klarar jag själv. Ser framför mig att något företag får bygga allt det "tunga", medan jag lägger golv, fixar alla innerväggar, tapeter, ytskikt etc.....

Undrar bla hur man kommer igång med bygglov och sånt. Hur lång är den processen?

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back