Hjälp BMW F650 98:A

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Har hittat en BMW F650 som jag funderar på att köpa!
Vad vet ni om den:confused:
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Tja vad vill du veta?


Personligen tycker jag du skall köpa en Aprilia pegaso istället, mycket snyggare design billigare i inköp, billigare delar och det är precis samma motorcykel under plasten det är tom så att BMW tillverkades av Aprilia i Italien fram till -01.

Svaga Punkter:

Termostaten rasar på nästan alla, kolla att motorn kommer upp i temp samt inte överhettar, demontera termostaten om det inte redan är gjort.

Framgaffeln är rätt känslig för att packboxarna sitter absolut rakt och vill gärna börja läcka om det är en klåpare som monterat dem

Stötdämparen ger ofta upp kostar rätt mycket med en ny men skall du byta så är Wilbers eller Wp ett hett alternativ.

Batteriet är undermåligt och väldigt känsligt för avsaknad av underhållsladdning under vintern(biltema har bra utbyten som är billiga).

Förgasarna är känsliga för smuts se till att där sitter ett bränslefilter och kolla vid köp om krökarna blir röda vid normal körning, igensatta förgasare ger även kass tomgång och många tjyvstopp.

Se till att få den extra resistorn till tändboxen med om den inte redan är monterad, ger mycket bättre gång.

Inga eftermonterade larm utan endast de orginalmonterade, tändboxen är känslig och dyr och jag har sett flera uppeldade pga klåpare som monterat larm.

Bli inte avskräckt av bristerna jag radat upp de är absolut inte fler än hos andra cyklar.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top