Hjälp, blir kanske dömd för vårdslöshet i trafik

• Thread starter Thread starter copse
  • Start date Start date

copse

Guest
Moderator får gärna ta bort denna tråd, trodde inte det var zatzy.com jag hade hamnat på.

Last edited:
din försäkring ska ju täcka juristhjälp om jag inte minns fel...

Om du kör så okontrollerat och på bakhjulet så att du kraschar så tycker jag inte att det är mer än rätt att du ställs till svars för det du gjort.
Stå för det du gör och ta konsekvenserna av det!

Om du kör så okontrollerat och på bakhjulet så att du kraschar så tycker jag inte att det är mer än rätt att du ställs till svars för det du gjort.
Stå för det du gör och ta konsekvenserna av det!

Då åker vi igen då... Var är popconssmilyn?

Last edited:
Om det är så att du kört på bakhjul och av den anledningen krashat!
Ja då tycker jag personligen att du skulle få stå för hela kalaset och inte få ut en krona från Försäkringsbolaget!
Det drabbar oss alla med högre premier osv varför skall jag lida för att du vill leka ?

.: Ironi :.

Men lite sanning finns bakom texten fast jag leker själv så det är lätt att va moralkärring åt andra haha.
Jag tycker du gjort rätt att neka och ta böter om det nu är så att du får böter, ett vittne såg dig! ,,, det är ju bara att skaffa ett motvittne då som såg att du inte kört på bakhjul :)

Moderator får gärna ta bort denna tråd, trodde inte det var zatzy.com jag hade hamnat på.

I en annan tråd så var det ju så att det körde på bakhjulet enligt din kompis som var med, det räknas som vårdslöshet trafik, å nu vill du inte stå till svars när du blir anklagad å ställd inför åklagare.

Där klagade du åxå över lite ont å så och undrade hur det skulle gå med din ersättning för hojen..

Nu är det så att försäkringsfolk från bolagena åxå finns på detta utmärkta forum, liksom polisen, så vad som händer härnäst blir en intressant fortsättning. Vi kanske alla lär oss något om att snacka mer eller mindre här.

Det här är absolut inte Zatzy.com! Sporthoj.com är ännu värre :huvet

Här finns det bara laglydiga änglar som klagar av sig på andra för att själva känna sig bättre till mods...:mad:

I en annan tråd så var det ju så att det körde på bakhjulet enligt din kompis som var med, det räknas som vårdslöshet trafik, å nu vill du inte stå till svars när du blir anklagad å ställd inför åklagare.

Det KAN räknas som vårdslöshet i trafik ska det så väl? Det finns fortfarande ingen regel som säger att man måste ha två hjul i backen så det måste ha varit VÅRDSLÖST - alltså bland en massa trafik t.ex. - för att det ska va vårdslöshet i trafik.

Exakt, det kan räknas som det. Finns mig veterligen åtminstone en dom som friat bakhjulsåkare (ingen aning huruvida domen ses som prejudicerande dock). Du gjorde också helt rätt i att neka eftersom du inte vet ifall du kört på bakhjulet, i Sverige är man oskyldig till motsatsen bevisas.

För övrigt så sitter här iallafall en försäkringstagare som inte kommer gråta sönder kudden i gnidighet över att du eventuellt får ut på försäkringen fast det är en gråzon. Det finns värre saker att brusa upp över.

Skönt att det så pass bra för dig ändå, och jag hoppas att det löser sig ekonomiskt.

/perris

åker man å sladdar med bilen på stan är de vårdslöshet å alla 4däcken är i backen så de där med vårdslöshet i trafik omfattar mycket och är ej specifik med den anledningen.

För övrigt så sitter här iallafall en försäkringstagare som inte kommer gråta sönder kudden i gnidighet över att du eventuellt får ut på försäkringen fast det är en gråzon. Det finns värre saker att brusa upp över.

:fakta

åker man å sladdar med bilen på stan är de vårdslöshet å alla 4däcken är i backen så de där med vårdslöshet i trafik omfattar mycket och är ej specifik med den anledningen.

:fakta

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...