Hjälp blinkers bak Ktm 640

Johanc

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Hoj
Ktm 640
Problem med blinkers på min Ktm 640.
Kablarna började gå av i bak så behövde koppla om grejerna.
Nu får jag dock inte ordning på de., när jag blinkar höger så blinkar vänster fram också med fast med ett svagare sken. Nån som vet vad jag kan ha kopplat fel?

http://www.ktmshop.se/documents/3903cab26840c4413b6f4462a1b4f7de.pdf

försökt följt detta elschema, men finns inte en enda färg som stämmer. Isf hade det ju varit en baggis.

De kablar som går bak till baklykta + blinkers är 2st blåa, en svart, en gul, en grön och en gulgrön..

Du får kolla kablarna fram oxå.... Brun är jord å lila är vänster blinkers å svart höger blinkers...
Blinkers har egen kabels stam till bak... 3 delad kontakt...

Jag hade kopplat fel i bak... Att det är totalt andra färger från den 6-poliga kontakten vid batteriet bak till lampor+blinker är konstigt. De ändrar färg efter den kontakten.. Det visar inte elschemat iaf.
Vad har du för problem då?

Jag hade kopplat fel i bak... Att det är totalt andra färger från den 6-poliga kontakten vid batteriet bak till lampor+blinker är konstigt. De ändrar färg efter den kontakten.. Det visar inte elschemat iaf.
Vad har du för problem då?
Strömmen går inte i färgerna. Om så alla kablar vore polkgrisfärgade skulle det fungera ändå. Det viktiga är at de är rätt kopplade, därför brukar jag ta "färger" med en stor nypa salt. Inte förrön jag mätt upp nåt är det rätt.
De finns fö ju andra trådar här om likn problem..
Brukar klara mina elfel själv, 40 år i elektronikbranschen sätter djupa spår. Fast en del fel ÄR knepiga, ffa jordfel..

Back