Hjälp.... blev med ktm

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
hehe råkade gå att införskaffa mig en KTM 640 -02 i går bytte till mig den mot en utav husorna så man har en hoj som man toura med! ch dessutom en hoj som går att slanga LÅÅÅÅÅNGT med.

känndes sorligt att man håller på skiljas med ett svenskt fullbods monster för att vara nästintill otorgen med en halvnasse moped!
men som sagt ganska skönt att ha en hoj som man kan åka 20-30 mil isträck på jämna motorvarv då man inte äger en b*l eller har styrlappen för det heller.

Å dra åt pipsvängen! Det trodde jag aldrig!

Jaja... Bra val! Nu kan du ju hänga med å leka när vi tar turer längre än 3 mil. :)

Ses på vägarna!

/Lucky9

Fan va elakt att lura Gurra så där Freddie... :p Nu kommer han ju knappt komma inifrån stan ut till bromma innan han måste stanna och skruva.. :crash :rolleyes:

men ljudet från den där lc4:an går iförsig inte av för hackor.. :musik :rock

Mcbudet skrev:
hehe råkade gå att införskaffa mig en KTM 640 -02 i går bytte till mig den mot en utav husorna så man har en hoj som man toura med! ch dessutom en hoj som går att slanga LÅÅÅÅÅNGT med.

känndes sorligt att man håller på skiljas med ett svenskt fullbods monster för att vara nästintill otorgen med en halvnasse moped!
men som sagt ganska skönt att ha en hoj som man kan åka 20-30 mil isträck på jämna motorvarv då man inte äger en b*l eller har styrlappen för det heller.

Om jag inte minns helt fel så har väl KTM köpt upp Husqvarna's mc tillverkning???

så riktigt så illa är det väl inte att köra KTM.... om jag har rätt vill säga :)

Hi

Mcbudet skrev:

Nu kommer din andra husa att göra ditt liv till ett helvete!!
när hon får reda på att du e otrogen :fatta!

Aha, det var däääärifrån Gurras husa kom. Började undra lite... "han bytte med någon kille" fick jag höra :rolleyes:

jag har aldrig tvekat på min husa den har vart med på en hel del plågande och längre sträckor som tex en ban körning slutar på ca 10mil.

skille inte tveka en sekund på att köra hojen 20mil isträck bara det inte är på motorväg med jämn gas för det är det som dödar hojen.

och det är väll inte jag som kört runt med en ryggsäck med reservdelar o verktyg :D

men jag kanske börjar med det! eller jag skall vara värst! bygger budhoj av ktm:en

Klart vi skall ut på lite längre sträckor! men vi lär hålla en tävlig på vägen till sporthojsfesten i örebro och det är minst mil på trippmätaren!!!

Lucky9 skrev:
Å dra åt pipsvängen! Det trodde jag aldrig!

Jaja... Bra val! Nu kan du ju hänga med å leka när vi tar turer längre än 3 mil. :)

Ses på vägarna!

/Lucky9

KTM.... Stackare...

Mcbudet skrev:

Re: Re: Hjälp.... blev med ktm

Tror jag överlever! men kastar på beringer skiva ,4-kolvs ok och en beringer 16mm radialpump i bästa husabergblå valör
så känns det lite mer som hemma!

mr_rockster skrev:
KTM.... Stackare...

Bifogat

• mini.jpg
    mini.jpg
    12.1 KB · Visningar: 378
Re: Re: Re: Hjälp.... blev med ktm

Puh!.. måste kännas lite bättre då iallafall ;)

Själv var jag och hämtade ut mitt nya skinnställ.Spyke stället som är svart och vitt och sedan BLÅ/GULT på sidorna.. precis som det ska vara...

Mcbudet skrev:
Tror jag överlever! men kastar på beringer skiva ,4-kolvs ok och en beringer 16mm radialpump i bästa husabergblå valör
så känns det lite mer som hemma!

Re: Re: Re: Re: Hjälp.... blev med ktm

mr_rockster skrev:
Puh!.. måste kännas lite bättre då iallafall ;)

Själv var jag och hämtade ut mitt nya skinnställ.Spyke stället som är svart och vitt och sedan BLÅ/GULT på sidorna.. precis som det ska vara...

Appropå skyddstråden... Spyke-stället är det ju nästan inge skydd i alls tycker jag. Känns inte alls förtroendeingivande när man klämmer o känner på det... :eek:

HJÄLP!!!!!!!

:skrämd :eek: :skrämd :eek: :skrämd
Det är som att få SAR-viruset i garaget........ :sjuk

Mcbudet skrev:
så man har en hoj som man toura med! ch dessutom en hoj som går att slanga LÅÅÅÅÅNGT med.

På vilket sätt är KTM:n bättre att slanga med? Är det det att motorn inte e lika hårt trimmad? Eller vad?

torr????

:fakta Va...... wheelar jag för kort....då jag inte fått något problem med detta ännu?
:mattias Får den inte soppa eller vad är det ni menar? kan man inte göra något åt det? :brynad
Hur uppenbarar sig problemet?

Re: torr????

Visst går det att slanga nån km eller 2 med husan men kolven repas samt kolven efter ett hundra tal meter och slangar du LÅÅÅÅNGT så skär den....
min förra husa slangade man 3km med utan bekymmer

borggren skrev:
:fakta Va...... wheelar jag för kort....då jag inte fått något problem med detta ännu?
:mattias Får den inte soppa eller vad är det ni menar? kan man inte göra något åt det? :brynad
Hur uppenbarar sig problemet?

ojoj

å faan visste ej det........
undra hur min kolv ser ut då????
Hade en "äkta" enhjuling förr XR600....åkte LÅNGT med den.....tills man fick kramp i benen och underarmarna :D
Hade ju tänkt stå det med denna......hmmm.....inte bra :skrämd
Kan man inte fixa detta? varför uppkommer problemet?

Antagligen så är det så att oljan rinner bak i motorn och den suger luft tillslut.

Detta är ju inte så kul. Man vill ju kunna åka man vill ju kunna åka mil efter mil på slangen när det finns möjlighet.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back