Kriss
Ny medlem
Hej!
Hojen i fråga är en Fireblade 929RR-01
Jag skruvade av min Micron bolt-on för nån dag sen och blev helt paff när jag såg att original DB killer (tratten) sitter kvar på grenröret.
(hojen införskaffades inte så länge sedan)
Trotts detta är hojen bänkad med K&N filter utan powercomender och går hur fint som helst med en mkt fin effekt kurva. MEN har hört att det ger en viss skillnad både effekt och ljud mässigt att kapa av "tratten"!
Effekten är det dock inget fel på idag. Fina siffror på antal hk på bakhjulet.
Min fråga är!?
Hur går jag till väga för att ta bort den där tratten och vad ger det för skillnad. Behöver ja bänka eller mappa om hojen? Kommer detta att kosta mer än vad det smakar i slut änden?
Hojen i fråga är en Fireblade 929RR-01
Jag skruvade av min Micron bolt-on för nån dag sen och blev helt paff när jag såg att original DB killer (tratten) sitter kvar på grenröret.
(hojen införskaffades inte så länge sedan)Trotts detta är hojen bänkad med K&N filter utan powercomender och går hur fint som helst med en mkt fin effekt kurva. MEN har hört att det ger en viss skillnad både effekt och ljud mässigt att kapa av "tratten"!
Effekten är det dock inget fel på idag. Fina siffror på antal hk på bakhjulet.
Min fråga är!?
Hur går jag till väga för att ta bort den där tratten och vad ger det för skillnad. Behöver ja bänka eller mappa om hojen? Kommer detta att kosta mer än vad det smakar i slut änden?
Bifogat
Last edited: