Hjälp behöver råd sv1000s

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Hoj
Yamaha FZ1-N
Hejsan
Är sugen att köpa en ny hoj (suzuki sv1000s 06a)
Jag vet att man inte kan jämföra den med en nyare 1000 r r1 fireblade mm.
Men om man kollar på föregångaren tl 1000 så bör väl svn vara betydligt bättre trots mindre efekt?????
eller har jag fel???
undrar oxå om det är så bra vrid som alla säger att det är att den hänger med skrevraketerna en bit men sedan är man över?
Går det att dra upp den på gas på bakhjulet på tvåan????????
Vad tror ni nån som vet.
Tacksam för svar även negativa.
Patrik

Det finns ju en SV tråd, kolla med dom grabbarna, o tjejerna

den kanske inte hänger med dom "värsta" fullt ut men hyffsat iaf...
med tl1000 jag hade förut gick den jämt med hojar som cbr954 o så upp till 200 knyck men sen drog dom ifrån långsamt. men den gjorde en bra massa knyck ändå...var väl nå likn toppfart kanske något mindre...
sv1000 lär väl inte gå nå sämre iaf :)

Bifogat

• bax (bra 3).JPG
    bax (bra 3).JPG
    26.3 KB · Visningar: 117
  • nov_2004_sv1000s2005.jpg
    nov_2004_sv1000s2005.jpg
    35 KB · Visningar: 109
  • IMG_1286.JPG
    IMG_1286.JPG
    109.4 KB · Visningar: 123
Last edited:
Bifffen skrev:
Hejsan
Men om man kollar på föregångaren tl 1000 så bör väl svn vara betydligt bättre trots mindre efekt?????
eller har jag fel???
undrar oxå om det är så bra vrid som alla säger att det är att den hänger med skrevraketerna en bit men sedan är man över?
Vad tror ni nån som vet.
Patrik

Jag tycker SV1000S ser lite tråkig ut och den har bara 120 hästar...lite klent på en -06.
Köp en lite sportigare twin ( t.ex SP2 och Mille ) istället så slipper du bli ifrånkörd av 600:or...

JT skrev:
Jag tycker SV1000S ser lite tråkig ut och den har bara 120 hästar...lite klent på en -06.
Köp en lite sportigare twin ( t.ex SP2 och Mille ) istället så slipper du bli ifrånkörd av 600:or...

En Mille är väl dubbelt så dyr att äga också?

Bifffen skrev:
Hejsan
Vad tror ni nån som vet.
Patrik

Tjena Patrick,

Kan absolutt anbefale SV1000S. Har kjørt den de siste tre årene og hatt mye gøy med den selv om den nå byttes inn i en ny gixxer. Ved banekjøring så henger SV'n bra med i svingene pga det gode dreiemomentet men de andre drar litt i fra på langstrekket naturlig nok. Den er relativt billig i innkjøp og forsikring og gir mye for pengene - synes jeg.

Går den på bakhjulet i tvåan???? YES, det gjør den mer enn gjerne :tummenupp

- TT

JT skrev:

Hm..det beror nog mer på föraren..."bara 120 hk" :7peta effekt är inte allt

Tråkig..den är ju skitfräck. :banana

Visst maxhastigheten kunde ju vara lite mer (runt 260) men det kompenseras med att den är så kanon att köra på slingriga vägar.

Ang effekten så har det inte ändrats från 03.

2fast4hjo skrev:
Hm..det beror nog mer på föraren..."bara 120 hk" :7peta effekt är inte allt

Va, är det inte? :tungan

Nej, jag håller med att effekt inte är det viktigaste, men betalar man nästan 100.000 kr för en ny tusenkubikare år 2006 vill man ha mer än 120 hk tycker jag. Dessutom är det ingen riktig sporthoj, den saknar ju helkåpa :gnissla

JT skrev:
Va, är det inte? :tungan

Nej, jag håller med att effekt inte är det viktigaste, men betalar man nästan 100.000 kr för en ny tusenkubikare år 2006 vill man ha mer än 120 hk tycker jag. Dessutom är det ingen riktig sporthoj, den saknar ju helkåpa :gnissla

:confused: 100 000 vart fan köper ni era hojar :huvet , vi gav 70 000 för våran 03:a, uttagen 05, ny. 0 mil. 05:orna ligger på 76900 för den kåplösa versionen och 77900 för den andra.

Inga problem att fixa helkåpa till sv:n :tungan 650 på bilden.

Bifogat

• suzuki-sv650s-05-bikepics-348696.jpg
    suzuki-sv650s-05-bikepics-348696.jpg
    107.2 KB · Visningar: 122
Last edited:
Jävla tjat om effekt! Visst, rakt fram har det betydelse, men börjar det svänga så handlar det betydligt mycket mer om chassi och förare! Dessutom har ju twinnen gott vrid som man kommer rätt långt på!

Till trådskaparen, köp den, du blir garanterat inte besviken! :)

Tackar
Det blir en sv 1000 är nog lämplig åt mig när det är vrid jag är ute efter och inte åka i 250 rakt fram........
Men som sagt bakhjulet på 2an bara på gas inga problem eller?????????
Patrik

Bifffen skrev:
Tackar
Det blir en sv 1000 är nog lämplig åt mig när det är vrid jag är ute efter och inte åka i 250 rakt fram........
Men som sagt bakhjulet på 2an bara på gas inga problem eller?????????
Patrik

Sv:n reser på gas i låga farter mot t ex gsxr som killen kopplar upp i betydligt högre farter... Mycket beror på hur duktig föraren är. Skulle kunna tänka mig att farten ligger runt 70-80 på första kortet och runt 160-180 på det andra..därav olika "träningsfält".

Totalt värdelös på att fota :huvet

Bifogat

• bax (bra).JPG
    bax (bra).JPG
    29.9 KB · Visningar: 78
Last edited:
Bifffen skrev:
Hejsan
eller har jag fel???
Vad tror ni nån som vet.
Patrik

Tjena patrik!

Har själv en sv1000s-03 leovince system. Jag tycker du ska köpa en direkt inte många 1000cc som hänger med i början. 200 km/h på trean, topphastigheten 265. Med ett kn-filter några häst/km till :) :tummenupp

Som sagt man tackar för svaren och jag har nu beställt en sv 1000 en liten fråga till bara med power comander och efektsystem bör väl efekten öka till 120 hästar på bakhjulet eller har jag fel??????
Patik

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...