Hjälp behöver ny förgasare

robbanders

bagar´n
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
cbr600/250klx
behöver en förgasare till en kawasaki 250 klx-93,svindyr att köpa ny nån som har en begagnad i bra skick?

robbanders skrev:
behöver en förgasare till en kawasaki 250 klx-93,svindyr att köpa ny nån som har en begagnad i bra skick?

Varför behöver du en ny?

Är nåt paj?

Jag behöver ett membran till min keihinCVK, har du ett sånt över? Kanske är samma dimension på membranet på din å min förgasare...

Kan bjuda en bra slant om det passar...

Bor själv i "närheten"

/Zana

Varför inte köpa en "vanlig" keihin/mikuni i rätt dimension och sedan ha någon som matchar in korrekt bestyckning.

Nya mikuni säljs i USA för 1000-2000 beroende på om man vill ha accpumpeller ej.
och enl. www.off-road.com/dirtbike/2001dec/klx300/ så skulle det ge betydligt mer knuff om man byter ut membranförgasaren.

Borsiin skrev:
Varför inte köpa en "vanlig" keihin/mikuni i rätt dimension och sedan ha någon som matchar in korrekt bestyckning.

Nya mikuni säljs i USA för 1000-2000 beroende på om man vill ha accpumpeller ej.
och enl. www.off-road.com/dirtbike/2001dec/klx300/ så skulle det ge betydligt mer knuff om man byter ut membranförgasaren.
Du snackar med en som inte e´så van att meka har blivit tillsagd att jag måste ha en rätt bestyckad förgasare & då e´ det orginal som gäller enligt dirtbike sthlm.men e re nån som vet bättre så tala gärna om det.Har fått en känsla av att man inte kan lita på dirtbike då de uppgav att en ny förgasare skulle gå på 8000:- men efter ett besök på awa visade det sig att den kostade bara 3500:- :va

Zana skrev:
Varför behöver du en ny?

Är nåt paj?

Jag behöver ett membran till min keihinCVK, har du ett sånt över? Kanske är samma dimension på membranet på din å min förgasare...

Kan bjuda en bra slant om det passar...

Bor själv i "närheten"

/Zana
Har blivit tillsagd att den e´kass enligt dirtbike går ej att laga? men som sagt efter ett besök på awa så går det tydligen.
Problemet isig är att den är så jäv..kt svårstartad när det e´kallt typ 10 minus
men om jag drar in den ivärmen startar den utan problem o den går ju bra så vad göra?chokestrul eller?
Föresten awa sålde membran verkade inte alt för dyrt.

robbanders skrev:
Föresten awa sålde membran verkade inte alt för dyrt.

Inte allt för dyrt? Hmmm......

På McVaruhuset ville dom ha 1200:-, men killen kanske såg fel och tog priset för membranet+trottellyftet som membranet "sitter fast" på....

Ska kolla upp det där igen!

/ZZ

Zana skrev:
Inte allt för dyrt? Hmmm......

På McVaruhuset ville dom ha 1200:-, men killen kanske såg fel och tog priset för membranet+trottellyftet som membranet "sitter fast" på....

Ska kolla upp det där igen!

/ZZ
testa maila till awa se vad dom tar de brukar svara rätt snabbt

Borsiin skrev:

Jag håller med; det är ändå en "vanlig" flatslideförgasare vi snackar om.

Inte helt ovanligt att folk byter förgasare heller -TMX35 till RG:n är en mkt vanlig mod.

Kolla på nätet, där finns säkert förslag som också ger mer knuff.

Be Dirtbike beskriva exakt vad som är slut i originalförgasaren och posta deras svar här.

/J

RG500-Johannes skrev:

Inte helt ovanligt att folk byter förgasare heller -TMX35 till RG:n är en mkt vanlig mod.

Be Dirtbike beskriva exakt vad som är slut i originalförgasaren och posta deras svar här.

/J
Ärligt talat kommer jag nog inte sätta min fot där igen fick extremt dålig service av dem,men ang förgasaren så påstod meken där att trotteln var helt slut & ej gick att byta pga att det var metell mot metall i förgasaren så man var tvungen att byta hela,de nämde också att den tog tjuvluft "lite här o där"så sas det men jag tror inte ett ord på dem.Jag e´mer inne på att det är choken som strular på nåt sätt?
Jag ska kolla på nätet efter nåt nytt.

RG500-Johannes skrev:

/J
Igen! provade att söka på dirtbike här på sporthoj läste inte alla men de flesta verkar rätt så besvikna jag skulle aldrig rekomendera de till någon!!!!
Grov varning för deras mek!!!!

Alltså, en függe brukar inte säcka ihop så där... Låter helskumt?

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP