Hjälp att välja hoj , Yamaha eller KTM ? Är ny på detta.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Anledningen till att budföretagen valde Yamahan är för att den vid tidpunkten var den hojen med längst serviceintervaller samt att den var billigast. Hållbar motor har den också men att KTM skulle hålla sämre stämmer inte. Jag har kört KTM sedan -99 och det har aldrig varit några problem, och då har jag kört många tusen mil.

Har jag sagt att KTM håller sämre? Inte riktigt längst intervall utan låg trimningsgrad ifrån fabriken & skottsäker konstruktion, visst hade de även en KTM 640 som ett mcbud körde med. Aha känner du Martin & Freddie ifrån mcbuden då för att gå ifrån ämnet lite.?
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Sluta tramsa nu, båda två! Jag rensar bort allt skit här och så håller vi oss till ämnet i fortsättningen. Ok?

/HW
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Man kan inte både ha kakan å äta den, 690smc e väl bästa kompromissen skulle ja tro... Personligen kommer ja troligen aldrig köpa en motard som inte e en "racehoj"... Effekt e skoj å tippar att Husa 650 drar ganska jämnt me 690smc, 690in kan t.o.m va liiiite vassare... Huvudsaken för min del e dock chassi å vikt, galen skillnad på lc4or å min (något föråldrade) Husa...

Om man ritar upp ett diagram me en "rolighetskurva" så kommer mekkurvan förr eller senare bryta "rolighetskurvan" underifrån, vart detta sker beror på individ... Personligen tycker ja komforten på racemotarder e värre än servicen dom kräver...

Å nej, Husa va inte me i topic men ja pytsar in mina 2 cent :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top