Hjälp att välja bra billig hoj !

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
En polare vill skaffa hoj, och ta kort osv...
Han kan lägga ca 25 laxmackor... och vill väl ha en så "rolig" hoj som möjligt för de pengarna... Jag é dock KASS på hojar i den kategorin, så lite förslag välkomnas varmt här... !
Eftersom han ska köra upp för tung, bör de ju vara minimum 750cc då jag har för mig att man inte får köra upp på en 600, för tung mc. :va

Helfen mir bitte :tummenupp

kom igen... finns ju massa snillen här på 8-12 år gamla hojar ?

gixxer 750..zxr750 91 o uppåt.
eller ska han ha nå upprätt som han kan använda till uppkörning mm?

Kanske en tidig GSX-R 750 eller CBR900 kan passa.. ev. så finns det tillochmed någon 600 Thundercat för de priserna.

Beror lite på vad han vill ha.. Sporthoj eller lite touring, mer upprätt...

Som bra "nybörjar" hoj så finns det ju lite BMW F650 till salu för dem priserna. Bra första hoj med billig försäkring o enkel att serva själv..

Kanske denna Honda CB500.. Om det inte är nödvändigt med 750cc http://www.blocket.se/vi/8450893.htm?ca=11_s

Här finns en klockren Kawa Zephyr -92 750cc "Övningskörningshoj" Samma som skolorna använder. Mer lättkört finns nog inte för de priserna..
http://www.blocket.se/vi/8457899.htm?ca=11_s

klart han ska ha en honda!!

Köp en cbr600. Bra första hoj!! 100hp= räknas som tung hoj. Går hyfsat för pengarna iaf....

Om han ska köra upp på ( tung u. beg) den måste den ha minst 750cc och över 35 kW. Kolla på gixxer 750 slutet på 80-talet, går bra och blilliga reservdelar.

Jag köpte en Honda NTV 650 Revere. Mer eller mindre underhållsfri, odödlig motor, halvmulligt V-Twin ljud, lättkörd och relativt bra drag. Kostar 2khel/hel. Dock behövs det nackmuskler om du vill marscha över 150 med den.

Köpte min för 22k -92

Edit: såg inte han vill ha en heltung..men detta e en fin liten sak ändå :p

Mares skrev:
2225105 Om han ska köra upp på ( tung u. beg) den måste den ha minst 750cc och över 35 kW. Kolla på gixxer 750 slutet på 80-talet, går bra och blilliga reservdelar.
Minst 700cc.

Jepp, jag skulle också rekommendera någon gammal GSXR. Men tänk på att han inte ska snåla på utrustningen! På körprovet måste man ha hjälm, ställ, handskar, skor och ryggskydd.

scubasteve skrev:
2225094 Köp en cbr600. Bra första hoj!! 100hp= räknas som tung hoj. Går hyfsat för pengarna iaf....

haha! okej, om du läser första inlägget igen där det står att han ska ha den till uppkörning för tung obegränsad så spelar det ingen roll om du har 1000hp i din 600, minimikravet är fortfarande 750cc eller om det är 700cc...kommer inte riktigt ihåg.

Tackar :Bugar
Lite mer "kött" på benen... kollar upp lite gamla gsxr 750 nu, fanns några få...men verkar som en hyfsat bra hoj...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back