hjälp att välja avgassystem till CBR 929

rolle83

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
2000 Honda CBR 929 Fireblade RR
Hej har nyligen köpt min första hoj som blev en Honda CBR 929 -00. På den sitter just nu ett orginalavgassystem som jag täntke byta ut mot något roligare. Väljer mellan LEO VINCE och Akrapovic bolton. Har sett att det finns flera alternativ av samma märke så som ALUMINIUM, TITANIUM och CARBON. Förstår att det är olika material men vad skilljer mer? Olika effekt? Ljud? Vad ska jag satsa på? :) alla tips, förslag, bilder, filmer är hjärtligt välkomna så jag får höra på eventuell skillnad. Tack på förhand! :yoparty :gnissla

Tycker själv Micron låter jävligt bra på min 954, bättre än Akra helt klart.. Kanske vore något?

jag gillar lite dovhet, skulle nog gå på ett yoshi, dom har fått bra resultat på tester, samt har ett gött ljud, iallafall låter dom gött på de 1000rr hojar jag haft. hyggligt prisvärda via ebay, även om dollarn är dyr..

Akra är förmodligen tystare än Leo Vince, brukar i regel vara så på de flesta olika hojarna, nu vet jag inte exakt hur det är med 929:an.

tack för svaren, hur är det kvalitets mässigt mellan dom 2 märkena? det ska helst inte låta för mycke så det blir jobbigt att köra utan ett bra och högtljud vid gaspådrag :)

leo vince är rätt förmånliga iaf., här finns det iaf. billiga, billigast i Europa vågar jag påstå. din går lös på 221€. http://www.motorradteile-hamburg.de/
Har själv beställt därifrån och några kompisar, rekommenderar! deras drivpaket är också förmånliga. posten gick på 16€ tror jag.

Har kört på Micron, Scorpion och Arrow på mina hojar jag haft, av alla så gillade jag Arrow bäst den har ett ganska mullrande och skönt ljud. Dom andra var mest högljuda men vill du höras så är dom bara att rekommendera.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT