Hjälp att läsa/tyda spec

Look2

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2012
Hoj
08 Yamaha FZ1
Funderar på att skaffa ett nytt åk till nästa säsong.
Gillar det nakna streetfighter stuket så jag är mest sugen på en kawasaki z800, Yamaha fz8-n eller en triumph street triple.
Dock kan jag knappt något om motorer och tekniska specar, så vilken av dessa är bäst på pappret? Gillar acceleration mer än toppfart.

Provkör!
Enda sättet att säkert avgöra om hojen är den rätta för dig.

Japanarna är överlägsna i kvalitet så då är det bara att provköra är det lika så får du OLA om det eller så tar du Yamman.

Har provkört dem. Dock bara i stadstrafik. Ny stad och hittade ingen bra väg att köra på. Då gillade jag z800 bäst. Så det är väl den man skall Satsa på. Får hoppas det dyker upp några begagnade nästa år.

Tycker nämligen inte att det är sådan enorm skillnad mot min gsx750 så att det motiverar ett köp för 90000 bara för att få en snyggare hoj. Skulle vara abs, men annars så...

Gillar acceleration mer än toppfart

Det kan du alltid justera själv så länge du köper en hoj som har kedjedrift :-)
Mindre kugghjul/drev fram och större bak så har du bytt ut toppfarten mot acceleration och wheelies...

Japanarna är överlägsna i kvalitet så då är det bara att provköra är det lika så får du OLA om det eller så tar du Yamman.
Dock inget fel på Triumph's kvalle nuförtiden. En ST3'a från -08 eller nyare kan du hitta från 43000:- på Blocket.
Kolla Street Triple tråden så ser du vad ägarna tycker om sina hojar och ev. problem de haft.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park