Hjälp att hitta rätt

Jenniferhjellstrom

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2021
Hoj
Har ingen ska be om hjälp att hitta rätt
Hej,
Jag är på jakt efter min lätt Mc nu när ja fyller 16 nästa månad och har fastnat i djungeln av vad som finns och skulle behöva hjälp.
Jag kör idag en derbi senda och skulle gärna stanna kvar på en 2 takt motard även med mc, men då kommer åter igen samma problem som när jag letade moppe.
jag är 160 och väldigt liten byggd i kroppen.
har kollat lite på Aprilia SX då den inte är så hög men de är en 4 takt.
Så undrar om nån här vet nån modell som är 2 takt och inte är typ 96cm i sadelhöjd så ja faktiskt har en chans att nån ner.
 

Jenniferhjellstrom

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2021
Hoj
Har ingen ska be om hjälp att hitta rätt
Åk runt och provsitt. De flesta har en sadelhöjd på 81 cm.
Motard brukar va högre som ja förstått, min moppe är liksom klassad som mini mini size original derbi är 86 och min är sänkt till 82 för att jag ens ska kunna ha båda fötterna i marken samtidigt. Är liksom ett skämt i min kompisgrupp tillochmed för att den är så liten mini moppen och mini människan
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
..eller så struntar du i om det är en motard eller inte utan köper den hoj du tycker är snyggast. Att sänka fjädringen är ju inte heller så svårt.
 

Jenniferhjellstrom

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2021
Hoj
Har ingen ska be om hjälp att hitta rätt
Motard känns som en del av mig på nått sätt hahahahha, växte upp med cross så just Motard har alltid varit de jag tycker är snyggast men Aa fjädringen går ju alltid att sänka frågan är hur mycket skulle liksom minst behöva få ner den till 88-90cm
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Enklast att sänka bakfjädringen på en motard är med "hundben" dvs de med endast en enda bakre dämpare. Enklast att sänka i fram är en "normal" gaffel som inte är up-side-down. Där kan man sänka både i styrkronan samt internt med en distans monterad mellan retur-cartidgen och dess lilla fjäder.

Exempel:
img-7329%20Lowered%20Forks-M.jpg
 

Jenniferhjellstrom

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2021
Hoj
Har ingen ska be om hjälp att hitta rätt
Enklast att sänka bakfjädringen på en motard är med "hundben" dvs de med endast en enda bakre dämpare. Enklast att sänka i fram är en "normal" gaffel som inte är up-side-down. Där kan man sänka både i styrkronan samt internt med en distans monterad mellan retur-cartidgen och dess lilla fjäder.

Exempel:
img-7329%20Lowered%20Forks-M.jpg
Har en känsla att dedär är enklare att göra än de låter hahahaha men ja kommer köpa en ny så mycket vet jag tror du de går att be dem sänka den vet att den butiken vi ska köpa ifrån har en verkstad med då vi lämnat in fyrhjulingar på lagning där tidigare
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Finns det fortfarande nya 2-taktare för gatan? Eller är de bortplockade av "miljöskäl"?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Dom är borta. Dom sista försvann när euro 4 blev ett krav. Dom är ganska meningslösa när effekt begränsningen på 11 kw infördes. På nittiotalet fanns det 125 cc på över 30hk för gata.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top