Hjälp att hitta gammal vinylskiva

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag skulle behöva hjälp och/eller tips för att hitta en gammal vinylskiva.

Artisten är Annifrid Lyngstad (Frida i ABBA). Tror att skivan är utgiven mellan 71 och 73. Det skall vara en Harley på skivomslaget (en Electra).

Anledningen till att jag vill ha tag på den är att det var farsan som lånade ut sin hoj till dem när dem skulle plåta skivomslaget, men skivan som han fick har försvunnit i någon flytt eller slängts av misstag.

Eftersom han på nytt har en hel del kontakt med klubben han grundade (HDCS) så vill han gärna ha tag på denna skiva igen. Klubbens nuvarande ledning gillar farsans gamla historiska prylar om hur allt drog igång med HDCS.

Han vet dock inte att jag letar efter den, då jag tänkt att ge den till honom i present om jag får tag på den.

En liten hittelön skulle kunna ges till den som hittar rätt skiva.

Tacksam för hjälp och tips.

/Jimmy

Till att börja med så är det nog bäst att få fram namnet på skivan. Hittade en sida som dokumenterat de tidiga skivorna med henne, men ingen harley syns till...

http://www.raffem.com/FridaNew.htm

Edit: Det finns visst en harley med! Albumet "Frida" från -71.

Jag skulle behöva hjälp och/eller tips för att hitta en gammal vinylskiva.

Artisten är Annifrid Lyngstad (Frida i ABBA). Tror att skivan är utgiven mellan 71 och 73. Det skall vara en Harley på skivomslaget (en Electra).

Anledningen till att jag vill ha tag på den är att det var farsan som lånade ut sin hoj till dem när dem skulle plåta skivomslaget, men skivan som han fick har försvunnit i någon flytt eller slängts av misstag.

Eftersom han på nytt har en hel del kontakt med klubben han grundade (HDCS) så vill han gärna ha tag på denna skiva igen. Klubbens nuvarande ledning gillar farsans gamla historiska prylar om hur allt drog igång med HDCS.

Han vet dock inte att jag letar efter den, då jag tänkt att ge den till honom i present om jag får tag på den.

En liten hittelön skulle kunna ges till den som hittar rätt skiva.

Tacksam för hjälp och tips.

/Jimmy

There you go.
http://cgi.ebay.com/ANNI-FRID-LYNGS...goryZ306QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
Lägg hittelönen på att betala den.

Tackar ödmjukast för eran assistans :bow

Tyvärr får jag nog avstå att köpa skivan då den motsvarar månadens räkning från discshop ungefär :gnissla

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg