Hjälp ang tatuering...

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Jag ska göra en tatuering högt upp mellan skuldrorna. Är det nån som har gjort en tatuering där? Vill veta om det gör mycket ont... :va :skrämd

// Lena

dte gör ont som inni /"&%%&!)("(¤=4(/"=)(!!!!!!

:tungan nä, gadda sig är inte skönt förs efteråt, oavsett vart man gör den...

tror inte skuldran är så farligt dock.. man är ju inte såå känslig där ;)
ska du gadda?

Det känns ...

Mycket beror ju på din smärttröskel, insidan av under- och överarmarna gör klart ondare i varje fall.

Lilla_Tingeling skrev:
Jag ska göra en tatuering högt upp mellan skuldrorna. Är det nån som har gjort en tatuering där? Vill veta om det gör mycket ont... :va :skrämd

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:

// Lena

första timmarna är det lugnt.
min tog 6h x 3 och jag kommer aldrig köra ryggen igen :)

Men någon timma klarar du utan prob sen sägs det juh att tjejer har högre smärtgräns än killar :tummenupp

Här sitter min (ganska dålig bild)

Bifogat

• Picture 4.jpg
    Picture 4.jpg
    31.6 KB · Visningar: 199
sven666 skrev:
dte gör ont som inni /"&%%&!)("(¤=4(/"=)(!!!!!!

:tungan nä, gadda sig är inte skönt förs efteråt, oavsett vart man gör den...

tror inte skuldran är så farligt dock.. man är ju inte såå känslig där ;)
ska du gadda?

Jopp, tänkte göra en tribal mellan skuldrorna.Inte så stor. Det e en fjäril med ett svart mönster på sidorna. Tänkte göra den i ryggslutet först.Men vill hellre ha den högt uppe mellan skuldrorna. :va

// Lena

Tok lugnt, har en tribble mellan skuldrorna och det var inte så farligt. lite konstigt kändes det dock när han körde över ryggraden eller rättare sagt alldeles brevid.
skall själv in på torsdag och bygga på en av gaddningarna så den sträcker sig ner på underarmen. :tummenupp

4-fun skrev:
Tok lugnt, har en tribble mellan skuldrorna och det var inte så farligt. lite konstigt kändes det dock när han körde över ryggraden eller rättare sagt alldeles brevid.
skall själv in på torsdag och bygga på en av gaddningarna så den sträcker sig ner på underarmen. :tummenupp

Hmmm...Låter inge bra. Nu blir jag orolig... Och jag som har ont vid ryggraden där uppe. :skrämd
Aja... Bara att bita hop. Och lida en stund...

// Lena

visst fan gör det ont men det är bara en begränsad tid, sen har du den smärtfritt resten av livet.

Lilla_Tingeling skrev:

Godmorgon,

Frågar du mig, gör det inte över huvud taget! Få saker är så vackert som
kvinnokroppen, och att förstöra den med massa teckningar är synd tycker jag.

Carlsson

Gör du bara en tribal så gör det inte särskilt ont. Tatueraren kör konturerna först sedan använder han en större nål för att fylla i den.

Det känns lite mer när man gör ett motiv, då han håller på mycket på samma ställe, vilket gör att huden blir "trött" efter ett tag. Som stony har t.ex.

(6h på ett bräde lät bra mycket, förstår att det kändes)

//johan W

Last edited:
stony skrev:
första timmarna är det lugnt.
min tog 6h x 3 och jag kommer aldrig köra ryggen igen :)

Men någon timma klarar du utan prob sen sägs det juh att tjejer har högre smärtgräns än killar :tummenupp

Här sitter min (ganska dålig bild)

Någon släktsköld eller vad är det där?

OLDEN skrev:
Gör du bara en tribal så gör det inte särskilt ont. Tatueraren kör konturerna först sedan använder han en större nål för att fylla i den.

Det känns lite mer när man gör ett motiv, då han håller på mycket på samma ställe, vilket gör att huden blir "trött" efter ett tag. Som stony har t.ex.

(6h på ett bräde lät bra mycket, förstår att det kändes)

//johan W

Såhär ser tatueringen som jag vill ha ut...

// Lena

Bifogat

• liten fjäril.JPG
    liten fjäril.JPG
    12.6 KB · Visningar: 108
Lilla_Tingeling skrev:
Såhär ser tatueringen som jag vill ha ut...

// Lena

Den skall det nog inte vara någon fara med. Sedan är ni, som redan nämnts inte lika sjåpiga när det gäller smärta som oss grabbar :)

//Johan W

Mirran skrev:
Går det bra att slänga in en liten fråga? Skulle vilja göra ett band runt överarmen är det ngn.som vet pris?

Beror ju helt på om du gör det på en studio eller privat. Här nere betalar man normalt 1000:- för ett band hos någon privatperson.

Carlsson skrev:
Lilla_Tingeling skrev:

Godmorgon,

Frågar du mig, gör det inte över huvud taget! Få saker är så vackert som
kvinnokroppen, och att förstöra den med massa teckningar är synd tycker jag.

Carlsson

Håller med Carlsson.. lägg pengarna på ett gymkort istället.

EDIT: Kom på att du har ett dåligt knä - jag tar tillbaka mitt hurtfriska inlägg :3freak <- foten i munnen smiley

Last edited:
tror jag lyckats kladda över hela ryggen utom just där :hihi Men periodvis så gör det väldigt ont att gadda sig,vissa partier e väldigt känsliga medans andra går lätt som en plätt.En tatuering i den storleken du vill göra ting brukar gå ganska bra ,för när man håller sig till ett begränsat område så blir det lixom lite "lokalbedövat" efter ett tag(tycker jag iaf).Good luck.

Bifogat

• r y g g e n.JPG
    r y g g e n.JPG
    56.5 KB · Visningar: 142
  • ryggen igen.JPG
    ryggen igen.JPG
    65 KB · Visningar: 118
Last edited:
Therudeboy skrev:
Beror ju helt på om du gör det på en studio eller privat. Här nere betalar man normalt 1000:- för ett band hos någon privatperson.
om man nu gnäller över vad de kostar på en studio så ska man ge FAN i o tattuera sig över huvud taget :mad:
jag ser inte direkt att ni skiter i vad era hojar kostar :confused:
man får vad man betalar för :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...