Hjälp ang. plåtbricka med info som sitter på ramen

• Thread starter Thread starter Scrub
  • Start date Start date

Scrub

Guest
Tja!

Lämnade in min ram på lackning.
Hade innan det plockat bort den lilla "plåtbrickan med all info" ni vet den som anger ramnr, färg, vikt mm.
Hittar ju givetvis inte den nu... (har letat ihjäl mig)
Så min fråga är: Måste den finnas vid regbesiktning?
Ena hjärnhalvan tycker att det borde nog inte spela någon roll.
Andra hjärnhalvan tycker att den måste ju givetvis finnas där eftersom den fyller en funktion.

Någon som vet?

Vid Reggbesiktning så måste den finnas där, dock inte vid vanlig kontroll.

Vid regbesiktning kollar dom brickan, vid vanlig besiktning behövs det inte eller så slarvar dom

Kamikaze kid skrev:
2057881 Är du säker?
Varför skulle det i så fall skilja sig från regg till vanlig bes?
Det vet jag för att jag har varit inne på 3 reggbesiktningar där de kollat rambrickan varje gång. Däremot har jag varit inne på många fler kontrollbesiktningar där de inte kollat och där jag inte ens haft en rambricka. Frågade själv här på forumet innan jag var inne på min första reggbesiktning och då jag inte hade någon bricka så tillverkade jag en egen. :tummenupp

philsson skrev:
2057983 Det vet jag för att jag har varit inne på 3 reggbesiktningar där de kollat rambrickan varje gång. Däremot har jag varit inne på många fler kontrollbesiktningar där de inte kollat och där jag inte ens haft en rambricka. Frågade själv här på forumet innan jag var inne på min första reggbesiktning och då jag inte hade någon bricka så tillverkade jag en egen. :tummenupp

Får man tillverka egen???

Vad skrev du på den?

Måste den "se ut som orginal"? eller kan den se ut hur som helst?

Grymt tacksam för svar!
//Peter

philsson skrev:
2057983 Det vet jag för att jag har varit inne på 3 reggbesiktningar där de kollat rambrickan varje gång. Däremot har jag varit inne på många fler kontrollbesiktningar där de inte kollat och där jag inte ens haft en rambricka. Frågade själv här på forumet innan jag var inne på min första reggbesiktning och då jag inte hade någon bricka så tillverkade jag en egen. :tummenupp

Ok...
Det var inte illa!

Peter80 skrev:
2060490 Får man tillverka egen???

Vad skrev du på den?

Måste den "se ut som orginal"? eller kan den se ut hur som helst?

Grymt tacksam för svar!
//Peter
Då tidigare ägare tappat bort den vid omlackering av ramen så ringde jag till husaberg och frågade om jag kunde få en ny. Nej sa de, de gavs bara till nytillverkade hojar. Jaha!. Ringde till vv kundtjänst och berättade om problemet, de sa att jag kunde tillverka en egen med vissa uppgifter. Tror det var framförallt ramnummer och motornummer som skulle stå med på brickan men jag gjorde en exakt kopia på originalet.

Dum fråga, men ändå...

hur gjorde du? tog du bara en liten plåtbit och stansade i?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg