Hjälp ang ombyggnad av Viper Slipon

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Jag köpte mig ett Viper slipon och jag gjorde om till ett hipipe, blev helt oki :tummenupp men ljuder är lite för lite. :3freak
Har ett annat slipon som låter mycket skönare men ser ut som skrot.
vad tycker ni att jag ska göra med Viper dämparen??
Ska jag korta den en blir och får bätre ljude på så sätt eller ska jag bara öppna det och ta ut lite ull om om så tyckes så hur mycket ull ska jag ta ut och vart. (i börja eller i slutet eller i mitten av det eller jämt över hela)
Och om jag ska korta av det så hur mycket ska jag ta bort.
Jag vill ju inte korta det och sen låter det så jäkla mycket att det inte går att andvända utan att polisen ska stoppa en så fort dom hör en komma. :fatta!

Tacksam för alla åsikter och råd. :Bugar

Bifogat

• Hoj1.JPG
    Hoj1.JPG
    113.3 KB · Visningar: 81
  • Hoj2.JPG
    Hoj2.JPG
    97.2 KB · Visningar: 106
Har samma blås på min stånka, fast där kan jag lova att det är allt annat än tyst! :näsblod Kör ett tag med dämparen och se om den börjar låta mer efterhand som ullen börjar brännas bort, lr som du sa plocka ut lite. Låter det kass kan du ju bara fylla på med ny ull igen.

Gringo_83 skrev:
Har samma blås på min stånka, fast där kan jag lova att det är allt annat än tyst! :näsblod Kör ett tag med dämparen och se om den börjar låta mer efterhand som ullen börjar brännas bort, lr som du sa plocka ut lite. Låter det kass kan du ju bara fylla på med ny ull igen.

Har kört ca 100mil med det nu och har inte märk nån sklinad.ska ta o ta bort popnitarna i dag och se hur det ser ut innuti.

Det kommer låta som satan nästa säsong, jag har ett likadant på min och jag tyckte det gav en lagom ton det året jag satte det på hojen.
Men nu efter ett tag så verkar det mer som om ullen har försvunnit helt och hållet :gnissla
Men det är ju det som är det fina med EXUP, man kan glida med lagom ljudnivå förbi farbror blå och samtidigt åka i ett villakvarter mitt i natten utan att väcka varenda granne till polarna.

Grejen är ju den att detta systemet inte är vidare lagligt när du kliver över öppningsgränsen för exupen.
Gör inget annat än plocka ur lite ull om du nu måste ändra ngt.
//Tobbe

jag har tagit ur lite ull nu och det blev inte stor skilnad men jag gör som ni säger och köra vidare och ser avd som händer.. onödigt att kapa sönder det och sen så går det inte att andvända.
kan ju vara lite dumt :fatta!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...