hjälp ang min ducce drevpaket, färsking hjälp

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
:confused:

hallo

ny på att byta drivpaket på ducce enkelswing, har beställt ett drivpaket hos ******** med adapter, hur fan får ja på detta o så länge hur spänner ja kedjan :huvet jag e nog trög men ja fattar serro

mvh hör av er

Medan du väntar på medlemskap

Du lossar på dom två "clamp" muttrar som klämmer ihop baknavet.
Sen finns det ett smatl kugghjul typ mellan hjulet och baksvingen, det borde ha kommit ett verktyg med hojen för att skruva på detta, och om man skruvar åt ena hållet slaknar kedjan och åt andra hållet spänns den.

Drevet går väl lös bara man lossar på den stora muttern på drevsidan och drar ut drevpaketet med handen.

Sen antar jag att ditt nya nav skall återanvända gummibitarna i gamla drevet och skall skruvas dit på samma sätt som du tog lös gamla :va

Jussi skrev:
Du lossar på dom två "clamp" muttrar som klämmer ihop baknavet.
Sen finns det ett smatl kugghjul typ mellan hjulet och baksvingen, det borde ha kommit ett verktyg med hojen för att skruva på detta, och om man skruvar åt ena hållet slaknar kedjan och åt andra hållet spänns den.

Drevet går väl lös bara man lossar på den stora muttern på drevsidan och drar ut drevpaketet med handen.

Sen antar jag att ditt nya nav skall återanvända gummibitarna i gamla drevet och skall skruvas dit på samma sätt som du tog lös gamla :va

Tack för svaret jussi, det jag beställde var ngn sorts av adapter så att man ej skulle behöva ha så stora omkostnader för drevbyten(ej orginal drev utan bättre racing drev) hur vet man om man har det redan?

trracing skrev:
Tack för svaret jussi, det jag beställde var ngn sorts av adapter så att man ej skulle behöva ha så stora omkostnader för drevbyten(ej orginal drev utan bättre racing drev) hur vet man om man har det redan?

Drevhållare och drev är två delar!
Originalet är 1 del, det syns tydligt.

Ta bara loss den stor drevmuttern (41mm) o sedan bort med hel kockan.
Hojen kan stå på sidotödet. Sedan väck med låsringen o dra av drevet.

Passa på att kolla så inte vulkningen släppt i ryckutjämnarna för då har du problem på G.
Köp nya o stoppa i så fall.

Lycka till!

:)

kedja.jpg

drev.jpg

/M

ja du har fått bilderna ser jag..

jag har mek bok till en 916 på skiva i pdf.. om du behöver den..

hej ehej hej igen

TACK SÅ OTROLIGT MKT FÖR ALL HJÄLP, känns skönt att ha denna backupen, skall nu ut o se om ja kan fixa detta

STORT TACK MVH TOBBE :tuttar

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...