Hjälp!! Ang hastighetsmätare Ktm 525 -04 Wheel Size)

sebbe999

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2011
Hoj
KTM 525
Har kollat lite på nätet hur man ändrar om från 2205 21" till 1882 17"
och man ska då tydligen dra ur en kontakt bakom lyktan för att sedan kunna gå in i mätaren och ändra (WS)

Är det någon som vet hur jag går till väga! va nere och kollade lite nyss men vet inte vilken man ska dra isär!

tacksam för snabba svar!!

Kollade på min hoj, ECX 06..
Går två kontakter till displayen, en med en vit och ljusblå kabel, en med en brun, röd och svart.
Dra ut den sistnämnda, starta displayen (bakgrundsbelysningen kommer inte funka), tryck fram till Timmar. Håll in runda knappen, knappa fram till WS, +/-, håll in knappen igen för att spara, koppla tillbaka kontakten för lyse.

//via Tapatalk

Du Sebbe.... Istället för att starta en ny tråd varje gång kan du inte skriva i 525 tråden i modellspecifika-delen?

Jag tog ett kort med ipaden för att visa hur det ser ut!
Jag har fortfarande inte hittat vilken jag ska ta isär, har prövat dom två i mitten av bilden och gör jag det så startar inte ens displayen, är det någon som kan se på denna bild vilken det är?

Sorry att jag startar ny tråd Meercy men jag blir så bitter när ja inte får igång grejjorna :O) men ska tänka på det!

Jag tog ett kort med ipaden för att visa hur det ser ut!
Jag har fortfarande inte hittat vilken jag ska ta isär, har prövat dom två i mitten av bilden och gör jag det så startar inte ens displayen, är det någon som kan se på denna bild vilken det är?

Sorry att jag startar ny tråd Meercy men jag blir så bitter när ja inte får igång grejjorna :O) men ska tänka på det!
Du måste ha ett fungerande batteri i mätaren.
Det är den trekantiga kontakten som ska delas.

ofasen tack för info! vart sitter det batteriet? är det den kontakten till vänster i mitten du menar!?

Under displayen sitter det, du kan se skåran för skruvmejseln på bilden, högst upp. Vanlig spårmejsel modell större.
Tror du eventuellt måste skruva bort displayen, om du inte känner dig vig och vill pilla under.
Byt batteri så kommer du få ordning på det, du måste ha bort den kabeln för att kunna ställa, och utan den kabeln får displayen ingen ström så batteri är ett måste.

//via Tapatalk

Hälften av grejen med att äga hoj är ju att mecka (och felsöka) om du har missat det. (SPECIELLT med det hojvalet du gjort.... ) :banana

Fast är det inte strömkabeln man kopplar bort?
Den andra kontakten går väl till magnetsensorn för hastighetsgivaren?
Nån form av ström behöver man ju :)

//via Tapatalk

Jag köpte batteri till min mätare som visade sig vara dött när jag satte i det i mätarhuset, startade hojen istället och ändrade hjulstorleken.

Petade bara ur sladden ur kontaktstycket och körde i kontaktstycket i mätarhuset igen.

Jag köpte batteri till min mätare som visade sig vara dött när jag satte i det i mätarhuset, startade hojen istället och ändrade hjulstorleken.

Petade bara ur sladden ur kontaktstycket och körde i kontaktstycket i mätarhuset igen.

Du tog alltså ur den bruna kabeln ur kontaktstycket?
Alltså hade jag rätt i att man behöver batteri om man tar isär hela snabbkontakten, och du har rätt i att man inte behöver batteri om man drar ut endast en kabel.
Gott så. :)

//via Tapatalk

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP