hjälp ang. cross val

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
tjena. några tips på någon bra 250 cross, att använda till motion/hobby körning för max 17-23 tusen? Några märken som visat sig vara slitvargar med bra kvalitet? årsmod runt 96-00.

har lite koll på cross.
Kvalitet före kraft.

/tackar!

Skulle nog satsa på en Honda cr 250 år 98 och frammåt... dom brukar finnas till bra pris på blocket. det var även det året dom fick feta aluminium ramen och jag tror nog dom är ganska slitstarka...Ja det är vad jag skulle satsat på!

Efter många års körning så säger jag att hondan har hållt absolut bäst har haft en -98 o en -02 inga problem alls och vettiga reservdelspriser,

Med 20 års erfarenhet av enduroåkning på motionsnivå på Yamaha och Honda så sätter jag Hondan först. Inte bara för kvalitén utan också för detaljfinish och trevliga kontruktionslösningar.
morecore skrev:
tjena. några tips på någon bra 250 cross, att använda till motion/hobby körning för max 17-23 tusen? Några märken som visat sig vara slitvargar med bra kvalitet? årsmod runt 96-00.

har lite koll på cross.
Kvalitet före kraft.

/tackar!

Farmer skrev:
Skulle nog satsa på en Honda cr 250 år 98 och frammåt... dom brukar finnas till bra pris på blocket. det var även det året dom fick feta aluminium ramen och jag tror nog dom är ganska slitstarka...Ja det är vad jag skulle satsat på!

På 250:n kom aluramen redan -97, dock fick inte 125:an den förrän -98.
Så du kan alltså även leta efter 250 från -97 (om du vill ha den ramen dvs...)
Jag har själv en CR 250 -98. Klockrent köp vill jag påstå. Honda är alltid Honda.
Smaken är ju som baken, men får jag säga mitt så är det kanske inte så stor
skillnad på en fabriksny hoj, men när den är 5-10 år beg. är det klar skillnad på
Honda jämfört med många andra fabrikat. Grejerna funkar. Länge. Gå och köp!
:tummenupp

Hondas aluram 97-98 e känd för att göra hojen svårkörd o styv. 99 blev det bättre har jag för mig. Finns fall där den gått av 97ans ram dock, så kolla ramen noga innan du handlar. kolla www.enduromx.com forum det finns massor av info där. Honda lr Yamaha e det du ska välja :)

Om du ska satsa på en honda 250 så har de ju förbättrat ramen i jätte mycket mellan olika årsintervaller. Men kvalitén på Hondas 2-t är lika hög alla år! (till skillnad mot nyare 4-t...) Så som det sas tidigare, 99 mkt bättre än 98/97 men 00 ännu bättre... :tummenupp

Men när det gäller cross är det viktigt att ha bra kontakt med din lokala handlare så man får bra tips & reservdelar. Så det kan vara bra att ta med i beräkningarna vad för märken närmsta (bra) handlare kränger...

Lycka till!

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back