Hjälp ang bortslipat Ramnr KTM 520

GårillaRaggare skrev:
obs, nu byter jag lite ämne här!!! :)

Var och när, hur mm har snuten såna auktioner??? låter ju intressant å köpa en hoj för kanske billigare penning.... :yoparty

/raggarn
Snuten har inga egna auktioner, de lämnar iväg fordonen till en eller annan form av auktionsfirma, antagligen olika ställen på olika orter. Håll utkik efter annonser i dagspressen.
Min erfarenhet är att det är rätt riskabelt + rätt mycket jobb. Men ok, kan man hitta rätt hoj så...
Men du hittar knappast en fin 750RW, det rör sig antagligen snarare om mer udda hojar, ofta i rätt dåligt skick (dvs kan bli dyrt att få fason på liket).
Men du kan ju alltid åka iväg på nån auktion och se vart det bär hän. Lycka till.
Och tänk dig för.... :tummenupp

Den här 520 -01 kostade mig 30.000:- Allt i toppskick + Enduro utrustad + effektsystem. Får väl ses som överkomligt, ska bli intressant (not) o se hur mycke d slutar på innan den är inreggad :5sure

Tja jag har lyckats med att få ett intyg av KTM på en 660 Rally där det stod vad jag ville att det skulle stå så varför inte :)

DU kan ju alltid gå till KTM och säga som det är samt be dem om ett nytt ramnr samt ett papper på att detta existerar.

Vägrar KTM är det bara att förfalska ett kolla hur nummerserien är uppbygd med siffror och bokstäver och snickra ett eget. Hos SBP kollar dem bara att nr inte är anmält stulet samt att det är rätt form på det.

Borsiin skrev:
Tja jag har lyckats med att få ett intyg av KTM på en 660 Rally där det stod vad jag ville att det skulle stå så varför inte :)

DU kan ju alltid gå till KTM och säga som det är samt be dem om ett nytt ramnr samt ett papper på att detta existerar.

Vägrar KTM är det bara att förfalska ett kolla hur nummerserien är uppbygd med siffror och bokstäver och snickra ett eget. Hos SBP kollar dem bara att nr inte är anmält stulet samt att det är rätt form på det.

;) tack

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...