Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CarMan skrev:jag vet at min kompis har bytt den bakre bulten på hans DM en gnång!
PBR skrev:Jag vill inte smutskasta DM på något sätt. Det är en bra hoj, GRC är dock snäppet bättre och därmed dyrare.
-Jag har också varit med om flertalet motorbultar som gått av på DM.
-Kåporna är bättre olackade från GRC, DM har dock bättrat sig lite. Lackade är DMs lika bra som GRCs numera.
-Fråga inte mig om svetsarJag vet bara att GRC får mycket beröm för sin kvalitet.
-Vi bygger som sagt om frambromsen på DM, det talar för sig själv.
-Det enda nya på DM GP1 är baksvingen (och kåporna) . Bättre än förr? Lite ballare är den i alla fall.
När det gäller piken om chockhöjning av priserna kan jag visa att priserna på vissa delar tom är lägre idag än för 6 år sedan. Andra delar har ökat med ca 3% per år vilket nog är rätt normalt. GRC RR är billigare än GRC RSR mm Vi på Maxat håller också en mycket hög servicegrad i vår butik, detta ser ni utanför Stockholm tyvärr inte så mycket av. Våra priser är också helt i nivå med de internationella, tyvärr har vi något som kallas moms i detta land. Vi väljer att betala in den till staten.
När det gäller konkurrens så är det bra. OM den sker på lika villkor, de företag som nämnts i denna tråd behöver inte ta åt sig. Skillnad mellan dem och Maxat är dock att vi lever (försöker leva) på minimoto och juniorracing. Har man det som hobby behöver man inte ha marginaler till hyra, löner mm
Blir också lite förundrad över folk som betalar 20-30 tusen för en hoj men tycker att några % skillnad i pris på delar är en katastrof för hela sporten.
Till sist, man får vad man betalar för....
Mvh / Jesper
PS. Tackar alla trogna kunder för år 2005. De flesta av er vet att det lönar sig att vara trogen kund till oss. Om Inte, så lovar vi att bättra oss på den punkten under 2006 DS.
Som importör är det lite märkligt att jag bara hört talas om ett av dessa fall... Men du kanske svetsade ihop kundernas hojar åt mig? I så fall är det jag som får tacka för att jag slapp ta reklamationsärendetcaper skrev:1) Ville inte ta upp det här på forumet men eftersom det tydligen är okej så..
På rsr hojjen har jag personligen sett 4 baksvingar som spruckit i svetsen på baksidan varav en som gick nästan helt av.
Det talas det tyst om.
Och detta har jag berättat för Jesper vid tidigare tillfälle.
Håller med att DM har blivit mycket bättre.caper skrev:2 )När det gäller dålig finish på olackade kåpor håller jag med , men det är samma pris på hojjen om du köper en olackad eller lackad.
GP1 kåporna är betydligt bättre då jag fick hem sådana för en månad sen och kunde jämföra med Brutalen.
Tittade just på GP1 och ser att du har rätt Jörgen. Dock är det samma grundram som på Brutalen (med undantag från det grövre ramröret)caper skrev:3) Det borde du veta Jesper att det är lite mer än så som är nytt på GP1,
Justerbar sving+ styvare , ett övre ramrör som är grövre för ännu bättre chassie feeling ,nya bromsskivor fram och bak , ny framgaffel , nya gaffelkronor och nya eloxerade fälgar i Ergal bla.
Bromsarna på DM räcker till för de flesta. Känslan är dock mycket svampigare än på GRC. Skulle vilja se Micke Lindén köra mot Daniel och Stefan, är rätt säker på att han bromsar sig förbi dem. Oavsett hoj skall tilläggas. (Om du läser detta Micke vill jag se dig på banorna i sommarcaper skrev:4) Dåliga bromsar ? har ännu inte sett någon som bromsat sig förbi Daniel B och Stefan L på en tävling eller träning med en GRCoch då kör vi med standard prylarna.
Måste bero på att Maxat sålt fler DM maskiner under åren som gåttcaper skrev:5) att motorbultarna går av är som sagt för mig en nyhet under dessa 6 åren
och vad det beror på kan jag inte svara på , det kan finnas många orsaker till detta .
Borgh skrev:jag har en dm gp -05 som är hur skön som helst alla kategorier, visserligen med modifierade bromsar men chassit är väldigt bra.
det är inte heller alltid bra med för stumt chassi man tappar lätt känslan på hojjen.
sen kan jag meddela meli att det va helt jämt i klass super mellan bow och mig ända till jag missade dom 2 sista racen så det var inte utklassning nånstanns
Meli skrev:Men du var ju inte med hela säsongen så det blev ju det...
Kollar man på poäng och på dom sista tävlingarna så får jag väl påstå det!
Filip RSR skrev:Ord!!!![]()
Kan ju tillägga att Bow fick sin DM till de två sista racen...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |