Hjälp! (angående gixxer 1000 k8)

andreash90

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2010
Hoj
gixxer1000 k8
köpte nyss en fin hoj, men fick varken med svensk eller engelsk instruktionsbok, och har inte fattat hur tankmätaren funkar... köpte hojen på en firma å säljaren visste inte häller:confused:
men han skulle fixa instruktionsbil åt mig iallafall, men nu så vart de helt plötslågt som så att jag ska åka ner till sthlm imorrn, och de vore ju inte helt dumt att vete hur tankmätaren funkar då....

som ja har fattat de ( av att klura själv i ingenmansland) så blinkar lampan olika sanabbt eller lyser helt?, vid olika miltal?

Och när den lyser konstant har du c:a 1,5 liter kvar.

edit:hur skulle det vara om jag läste inläggen först och svarade sen?

Last edited:
tack som fan för svar, lite dåligt system måste ja säga att de är isåfall, inte alltid man klarar sig på 3 liter till närmsta mack....

Du kan lätt ställa in tripmätare m.m. Systemet fungerar alldeles utmärkt.

tack som fan för svar, lite dåligt system måste ja säga att de är isåfall, inte alltid man klarar sig på 3 liter till närmsta mack....

I den stora vida världen utanför skogland där du bor är det sällan mer än 5 mil mellan mackarna och de flesta har lite koll på om hojen är nytankad eller ej. Flertalet sporthojar har liknande system och det funkar kanon!

Använd tripmötaren i början. Den drar inte mer än 1 liter milen såvida du inte tokpressar!

I den stora vida världen utanför skogland där du bor är det sällan mer än 5 mil mellan mackarna och de flesta har lite koll på om hojen är nytankad eller ej. Flertalet sporthojar har liknande system och det funkar kanon!

Använd tripmötaren i början. Den drar inte mer än 1 liter milen såvida du inte tokpressar!

visst de e absolut inga problem när man kör på hemma plan, men när man ska ut i den stora vida världen som man inte känner till kan de kanske va knivigare? och jag har inte äns hunnit köra ur en tank ur hojen än... men ska ställa trippmätre...

Gå på magkänsla fungerar väl oftast, iallafall för min del. Skadar ju inte att titta ner i tanken om man är osäker. Man vet ju ungefär hur långt man kört, om man inte är helt vilse i sin trädgård :arsele

Med tiden undrar du varför det inte börjat blinka än... 4km senare kommer blinket. Som vanligt blir det bra koll med erfarenhet och man behöver inte mer än trip- och varvräknare egentligen - täcker allt. Växelindikator är också bra...! :tummenupp

Se upp med överlastlampan bara om du skall lasta för touring... ställer om tändningen för alltid och fäller ut de bakre pinnarna! :tungan

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul