Hjälp angående en ktm 640

ktm_525

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
KTm 525 sx
Hej!
Hörde av en polare att det finns kunnigt folk här, har sökt och funnit många svar :)

Jag har precis inhandlat en KTM 640 -2004 som har gått 170 mil.
Tyckte att det var relativt slö så jag rev bort luft snorkeln och gummit på sidokåpan å kontakten som sabbar gasen på växel 2 och 3, köpte en akra slipon och krängde på.
Startade och den varva ut snabbt med i slutet börja den bluddra, detta med ett orginal 152,nånting munstycke..
Läste även någonstans här att man skulle dra dit ett 170 munstycke så det köpte jag med om detta skulle inträffa..
Efter jag hade installerat det och starta den gick det väldigt dåligt, varvade inte upp för fem öre..
Har testat många nålplaceringar med det blir inte bättre.. :huvet

Är det någon vänlig själ som vet vilket munstycke som ska användas och nålplacering.. :Bugar

ktm_525 skrev:
Hej!
Hörde av en polare att det finns kunnigt folk här, har sökt och funnit många svar :)

Jag har precis inhandlat en KTM 640 -2004 som har gått 170 mil.
Tyckte att det var relativt slö så jag rev bort luft snorkeln och gummit på sidokåpan å kontakten som sabbar gasen på växel 2 och 3, köpte en akra slipon och krängde på.
Startade och den varva ut snabbt med i slutet börja den bluddra, detta med ett orginal 152,nånting munstycke..
Läste även någonstans här att man skulle dra dit ett 170 munstycke så det köpte jag med om detta skulle inträffa..
Efter jag hade installerat det och starta den gick det väldigt dåligt, varvade inte upp för fem öre..
Har testat många nålplaceringar med det blir inte bättre.. :huvet

Är det någon vänlig själ som vet vilket munstycke som ska användas och nålplacering.. :Bugar
Kolla in tabellerna i detta dokument. Ämnet har nog dessutom behandlats i ett 10-tal trådar så.... Söka kanske ??!

.

tack för svar!
Har sökt men hittar tyvär inget, använder väll helt fel sökteknik.
Bra sida, hittar dock inga referenser till akrapovic dämpare mer än till 640 -05, står lite om bestyckning på 640 sm -04 men det ger mig inte mycket, kan säkert bero på mina tyska kunskaper :kocko ..

Har du ljusterat luft/blandskruven ?

Förgasarens blandskruv är inställd för det gammla munstycket och den oöppnade luftburken.och inget av det stämmer numera.

Den sitter under förgasaren i mitten mot cylindern,ta en spegel så ser du den.

Har för mig att standard är 2,5 varv från botten ta ett halvt varv till (öppna)och testa.

Kolla så att alla slangar sitter där dom skall specielt på ovansidan förgasaren annars kan den läcka vacum (som lyfter trottlen/nålen) och då lyfter den inte som den skall=dåligt gassvar och bludder.

Nålen skall upp ett steg ifrån orginal.

Är du det minsta osäker på dina blandnings förhållanden,bänka och få det riktigt= billigare i längden.Kostar iaf här i GBG 1500:- ink ljustering och fina papper på vad /hur mycket den ger.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...