Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tömma tanken??Har man den i ett garage så måste det va idiotiskt att tömma tanken på soppa,kondens och sånt måste ju bildas därinne.Vatten vill vi inte ha i tanken,elle?sunkan skrev:Jag undrar varför alla tömer tanken på bensin när de ställer av hojen för vintern?
spelar det verkligen någon roll om det är bensin kvar i tanken? beroro kanske på hur länge den står stilla ??
mvh // sunkan
colik skrev:tömma tanken är det sista man ska göra...den ska vara smockfull för annars om du har en plåt tank kommer den att börja rosta inifrån, inge skoj
HanneZ skrev:själv har ja ingen tank på!
inte rostar väl min tank om den ligger i 12-13 grader värme i några månader? Min biltank har inte gjort det o den har inte varit fulltankad på flera år! =P
sunkan skrev:Jag undrar varför alla tömer tanken på bensin när de ställer av hojen för vintern?
spelar det verkligen någon roll om det är bensin kvar i tanken? beroro kanske på hur länge den står stilla ??
mvh // sunkan
crallan skrev:Det som är viktigt i sammanhanget är att tömma/dränera förgasarna, då dagens bensin (eller det som finns i den) lätt kristaliseras och sätter igen förgasaren.
Samt att man får ut massor av kondens i avgassystemet = rostar/ärgar snabbare.sunkan skrev:om man startar den o låter den gå på tomgång 2-3 gånger i veckan så slipper man väl det problemet?? eller??
sunkan skrev:med andra ord så behöver man inte fylla tanken... den kommer ju typ bara stå i 3 månader eller nått sånt!
sunkan skrev:med andra ord så behöver man inte fylla tanken... den kommer ju typ bara stå i 3 månader eller nått sånt!
soppatorsken skrev:3 månader är väl lite önsketänkande va?
Det kommer säkert inte bli åkbart förren i slutet av maj....
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |