David Jones
Ny medlem
Har nu fått hem Haynes handbok och efter en snabb titt så kunde jag konstatera att jag nollat motorn lite fel.
När jag nolla motorn så ställde jag svänghjulet på "0|" (i lilla fönstret på motorn) och då stod kamdrevens "0|" markeringar längs med motorns motorblock precis som jag läst i guiderna.
Men den rätta inställningen på min motor skulle tydligen vara "T|" på svänghjul och "EX|", "IN|" på kamdrev i linje med motorblock. Den lilla rättelsen gjorde att det fanns ett spel trots allt mellan ventil och kamaxel, dock en bra bit ifrån det godkända. Blir till att kolla på det lite noggrannare när de riktiga bladmåtten kommer. Tack för all hjälp hittills, håller tummarna att inte behöva besvära med fler frågor!
När jag nolla motorn så ställde jag svänghjulet på "0|" (i lilla fönstret på motorn) och då stod kamdrevens "0|" markeringar längs med motorns motorblock precis som jag läst i guiderna.
Men den rätta inställningen på min motor skulle tydligen vara "T|" på svänghjul och "EX|", "IN|" på kamdrev i linje med motorblock. Den lilla rättelsen gjorde att det fanns ett spel trots allt mellan ventil och kamaxel, dock en bra bit ifrån det godkända. Blir till att kolla på det lite noggrannare när de riktiga bladmåtten kommer. Tack för all hjälp hittills, håller tummarna att inte behöva besvära med fler frågor!
