Hjälp, A1 körkort?

Nejvbie skrev:
Eller så tar man kortet och köper en 125a, trimmar och kör med något mer än 15hk?

Själv har jag 55bhp och är jämngammal med Croc ;)

(När han har åkt fast gränslar jag en 130hp´s maskin, bara så ni vet)

jojo jag körde inte heller med 15 hk men det va inte det som jag menade...ville bara påpeka att han inte får någon tyngre behörighet automatiskt med 125:a

Fattar inte hur du tänker...

Du vill lägga ner massa tid o möda för o ta kortet nu...

För o slippa "allt" sen o "bara" ta en uppkörning när du är 18...

Varför inte ta båda när du är 18? Teorin är princip densamma, du kör på samma väg, det är ju en ltien del som handlar om MC, men mkt läser du ju när du ändå ska ta bil, så det är ju ingen fara, plugga in den extra MC-teroin lär gå fort...

Upkörningen måste du ju ändå göra, har du ändå inte kört lär du ju behöva ta några lektioner för hojj iaf, om du nu inte kan övningsköra hemma...

Så jag ser inte att du vinner nått på o ta A1 nu, du komemr ju ändå läsa teorin sen, känns bara som massa ondödigt jobb nu tycker jag...

snacka om att väcka en gammal tråd.. du måste ha skyddskläder avsedda för motorcykelåkning. Om du måste ha fullt ställ kan nog skilja sig lite beroende på vilken vv gubbe man får..

men sne när man får kortet och kör själv så räcker det med hjälm eller tar snuten en då??

men sne när man får kortet och kör själv så räcker det med hjälm eller tar snuten en då??

hahaha :rofl klart som fan han inte gör, men för din egen säkerhets skull så ska du använda full utrustning.
Jag använder alltid full utrustning, dels för att det är skönt att ha det på sig, det är snyggt, och jag känner mig mycket säkrare. det har väl hänt nån gång att jag har åkt i skinnjackan och träningsbrallor till gymmet, men det är 1km 50-väg.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back