Hjälp 929a

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Jag köpten en begagnad 929a igår utan att provköra pga vädert men idag när jag var hemma i skåneland så körde jag ut o testade den och allt gick superbra tills jag uipptäckte att hastighetsmätaren var död... varvräknaren fungerar men hastigheten är död.......... någon som vet hur man kopplar/in den och var jag ska börja leta??

Förra ägaren köpte den för 2 månader sedan och har ingen aning eftersom han inte har kört den och ägaren innan honom får jag inte tag på.......

om jag inte missminner mig så är den elektronisk, så det går väll inte bara att "koppla in den", gammla hojar kunde man ju koppla ur vajern på och köra efter varvräknaren, och på så sätt vara en fet gris och inte ha alla mil hojen gått på mätaren, och sen sälja den som lågmilare.
Men med elektronisk så vettefanken hur det går att göra.

Det brukar sitta en sensor på utgående axeln från växellådan, utanför drevet. Börja leta i en regionen! :) Antingen är den sladden avklippt eller sensorn bortplockad och undanstoppad nånstans. Båda är ganska lätta att lösa :tummenupp

Idag var jag ute på torra vägar o körde en lite längre runda, efter ca 2km började tripmätaren fungera och efter ytterligare någon km så fungerade även hastighetsmätaren perfekt..... kan det bero på att batteriet var slut och därför fungerade den inte??? körde typ en 2 mil sen och allt fyungerade strålande.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda