Hjälp, Åsikter...

*Sliver*

Ride it like you stole it!!
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Linköping
Hoj
Bara Motocross numera!!
Tja..
Har sedan en tid tillbaka funderat på att "konvertera" till motard...
Nu går man mest o funderar på om det e ngt speciellt man ska tänka på...
Har kört/tävlat i cross i ca 10år så vad man ska kolla på själva cykeln "motormässigt" är jag nog på det klara med..

Men det jag behöver hjälp med är åsikter ang:
* Märke, modell, fördelar o brister ( funderar på Husaberg el KTM 660 625 )
* Däck ( vill kunna köra bana med ibland)
* Fälgar
* Bromsar
Alla åsikter ( i ämnet) uppskattas...

:yoparty
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vad är du ute efter? Hur långa serviceintervaller pallar du med? Där har du valet av hoj.

Däck, tja. Supermotodäck finns ju en uppsjö av, t.ex. Michelin Supermoto, Bridgestone BT090 eller Metzeler Drift. Annars funkar vanliga sportdäck kalas. Pirelli Supercorsa är visst populära och funkar kalas på bana också.
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Gillar du att skruva lite så är Husa en jäkligt rolig hoj, eftersom du kört cross så verkar det som att du inte har nått emot lite skruvande. Man får sån körglädje tillbaka att iaf jag tycker den är värd varenda sekund i garaget.

Annars är det KTM som gäller, 660 har ingen elstart, lite mera kubik och några kilo lättare än 625 som däremot har elstart.

Däck så har jag hört att Goldspeed som www.enginehardware.se säljer ska vara riktigt bra på både bana och gata, Michelin är nog heller inte dåligt val.
 
Last edited:

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Tja..
Har sedan en tid tillbaka funderat på att "konvertera" till motard...
Nu går man mest o funderar på om det e ngt speciellt man ska tänka på...
Har kört/tävlat i cross i ca 10år så vad man ska kolla på själva cykeln "motormässigt" är jag nog på det klara med..

Men det jag behöver hjälp med är åsikter ang:
* Märke, modell, fördelar o brister ( funderar på Husaberg el KTM 660 625 )
* Däck ( vill kunna köra bana med ibland)
* Fälgar
* Bromsar
Alla åsikter ( i ämnet) uppskattas...

:yoparty



Har du kört cross i 10 år är du van vid att skruva och då tror jag du kommer bli missnöjd om du inte köper en husa 650 eller ktm 525. jävligt bra cycklar
 

*Sliver*

Ride it like you stole it!!
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Linköping
Hoj
Bara Motocross numera!!
Vad är du ute efter? Hur långa serviceintervaller pallar du med? Där har du valet av hoj.

Däck, tja. Supermotodäck finns ju en uppsjö av, t.ex. Michelin Supermoto, Bridgestone BT090 eller Metzeler Drift. Annars funkar vanliga sportdäck kalas. Pirelli Supercorsa är visst populära och funkar kalas på bana också.

Ja fan service intervaller e inga problem... bor nästan i garaget nu.. väntar typ på att min slöa hornet ska paja ngn stans.. haha

Pirelli Supercorsa ska jag kolla upp.. tackar:tummenupp

Har du kört cross i 10 år är du van vid att skruva och då tror jag du kommer bli missnöjd om du inte köper en husa 650 eller ktm 525. jävligt bra cycklar

Ok varför inte 625 el 660??

Skulle gärna vilja veta lite vad man ska titta efter för "fel" när man spanar på dessa modeller.. Utöver det vanliga menar jag, speciellt på husan, KTM har jag haft crossar både 450 o 525 så de har jag hyffsad koll på... :yoparty
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja fan service intervaller e inga problem... bor nästan i garaget nu.. väntar typ på att min slöa hornet ska paja ngn stans.. haha

Pirelli Supercorsa ska jag kolla upp.. tackar:tummenupp

Om inte serviceintervallerna är problem så tycker jag du ska kolla på Husaberg, Husqvarna eller KTM:s SMR-modeller. Själv hade jag köpt en Husqvarna 510 SMR...! :yoparty
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Om inte serviceintervallerna är problem så tycker jag du ska kolla på Husaberg, Husqvarna eller KTM:s SMR-modeller. Själv hade jag köpt en Husqvarna 510 SMR...! :yoparty

Kanske värt att tillägga att en KTM SMR är en ren tävlingscykel och därmed ej går att LV registrera! nu när personen i frågan vill köra gata
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top