Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ta den som sitter bäst på! Shoei brukar funka bra.kAtanAmAn skrev:Vilken skulle ni välja?
X-lite 801 (pris 4200, rea 3200)
Shoei raid wave pris 3900, rea 3000)
Måste ju passa också.
Kom gärna med förslag.
Vh
katanaman
Qwerty skrev:Men att fråga om man ska ha X-Lite eller Shoei??? vet du inte vilken som passar. X-lite runt huvud Shoei ovalt. Stor skillnad på dessa.
$noop skrev:Hjälmar e ju skitjobbigt att köpa, man får helt enkelt prova till öronen e på väg att trilla av.
Var föbi en sväng på mässan igår och testade lite hjälmar eftersom jag måste ha en ny till denna säsongen. Tråkigt bara att alla har så begränsat med storlekar. T.ex Duells som i stort sett bara hade tagit med sig Medium på alla hjälmar funkade ju mindre bra när man är en XS![]()
Hade en Shoei Z-One innan som har utgått![]()
Dessutom har jag liten skalle som gör det extra jobbigt.
Testade faktiskt en X-Lite 801 tror jag att det var, den satt helt okej faktiskt. Ganska jämförbar med Shoei XR1000, dock tyckte jag att XR1000 satt något bättre så det blir nog en ny sån för min del.
Jag tyckte inte att detta stämde, X-Lite'n var den enda som satt ens i närheten av lika najs som en Shoei. Jag har litet ovalt huvve...
Arai funkar inte för 5-öre på min skalle.
lorkan skrev:Är det mycket rea på hjälmar på mässan ? Såg du några Nolanhjälmar ? (ska ju dit imorn och jag letar efter en ny hjälm ..)
Snygg! Vad kostade den?Micke_Nilsson skrev:Har en helt ny X-Lite, jag e mycket nöjd...![]()
![]()
Kenya skrev:Älskar Arai men av dom två helt klart Shoi. Den har mycket tightare ingång och sitter bättre runt kinder och nacke. Detta är ju givetvis bara min åsikt. Prova och känn vilken som passar
Shoi fick dessutom bra betyg i mcnytts nyaste nummer om hjälmtester!
kAtanAmAn skrev:Vilken skulle ni välja?
X-lite 801 (pris 4200, rea 3200)
Shoei raid wave pris 3900, rea 3000)
Måste ju passa också.
Kom gärna med förslag.
Vh
katanaman

s4 skrev:Ja varför var inte Arai med i den testen?
Juice skrev:Snygg! Vad kostade den?![]()
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |