Hjälmkamera - Motard!

Det där är Francorchamps. Jag tränar där ofta och åker ett par rejs där per år...

Hyfsad tid men inte speciellt snabbt. Höga 49or. 45or åker de flesta super-toppförare på där på torr asfalt! Jag håller 49, har en polare som klämtade av en 48.7 i november. Kul bana, livsfarlig när det är vå dock, lika hal vå som sticky när det är torrt.

Najs med hjälmkamera, vill ha med. Djävligt coolt.

Daniel

ypvs skrev:
Det där är Francorchamps. Jag tränar där ofta och åker ett par rejs där per år...

Hyfsad tid men inte speciellt snabbt. Höga 49or. 45or åker de flesta super-toppförare på där på torr asfalt! Jag håller 49, har en polare som klämtade av en 48.7 i november. Kul bana, livsfarlig när det är vå dock, lika hal vå som sticky när det är torrt.

Najs med hjälmkamera, vill ha med. Djävligt coolt.

Daniel

Fysatan..
Varje gång du gör ett inlägg ypvs, så blir jag så förbenat körsugen... Du har inte ett rum över därnere som man kan hyra till sommarn och få köra på lite riktiga banor? :rolleyes:

Frän film förövrigt!

Ha de gôtt

mycket bra filmsnutt, mer sånt.. :tummenupp
hmmm, man kanske ska börja spara till en hjälmkamera, nån som vet vad en hyffsad kostar??

Bästa sättet att få schyssta filmer från hjälmen är att montera en liten pennkamera på hjälmen som man sen kopplar till en DV-kamera med lämplig uppsättning ingångar. Kameran kan då ligga tryggt i t.ex en ryggsäck. Inte bra att ha en stor fet (även om dagens DV-kameror är små) kamera hängadnes på hjälmen om man klotar. Inte bra heller om den dyra, fina optiken på den slås sönder av stenskott...

jb tror jag har kört en del med liten smutt grej på några tävlingar här i Sverige. Vet inte var de finns dock.

Här en bild på hur man kan göra lite snabbt om man ändå vill köra med kameran på hjälmen. Kompisen phastasphuk som åker med den ibland.

Last edited:
Ludde skrev:
Du har inte ett rum över därnere som man kan hyra till sommarn och få köra på lite riktiga banor? :rolleyes:

Det har jag faktiskt.
Är det nåt gäng som vill komma ner och åka så bara säg till. Jag har crossbanor, och motardbanor att åk på till ni spottar blod om ni vill. Allt öppet för träning hela vintrarna. Dessutom finns det race att åka varannanhelg under hela vintern. Och, i vintercupen krävs ingen licens, man kan bara åka på endagslicens.

Bara att säga till, bra för mig med så jag får träna på att snacka svenska lite...
:tummenupp

Daniel
ps. http://www.viosport.com/ .ds

Barrett skrev:
Dra igång icq:n så kan jag skicka en
Finns du på SHs DC-hub oxå möjligen??
Tyvärr kan jag inte ta emot på ICQ eftersom min dumdumma router inte släpper igenom nåt (har ny firmware som ska fixa det men jocke är lat som vanligt såklart).

Supermoto skrev:
Finns du på SHs DC-hub oxå möjligen??
Tyvärr kan jag inte ta emot på ICQ eftersom min dumdumma router inte släpper igenom nåt (har ny firmware som ska fixa det men jocke är lat som vanligt såklart).

Bara jag loggar in så, dock bara dagtid.
Har inte du en massa VM-inspelningar som du skulle fixa upp på TomK's server? :7peta

Hade visst raderat DC. Är inne om ett litet tag

Last edited:
Barrett skrev:
Bara jag loggar in så, dock bara dagtid.
Har inte du en massa VM-inspelningar som du skulle fixa upp på TomK's server? :7peta

Hade visst raderat DC. Är inne om ett litet tag
Och jag är bara inne kvällstid... Men vill du ha nåt jag har så kan jag låta datorn stå på nån dag.
Allt jag har finns utdelat på DC, kan även skicka på ICQ om du vill...

Supermoto skrev:
Och jag är bara inne kvällstid... Men vill du ha nåt jag har så kan jag låta datorn stå på nån dag.
Allt jag har finns utdelat på DC, kan även skicka på ICQ om du vill...

Lägger till dig på ICQ:n så kan vi ta det någon kväll/helg. Du kan väl ta emot hemma eller? Isf kan jag bränna ner klippet & med det hem.

Edit: Lägg till mig istället eftersom du inte lagt till din icq i profilen

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back