Hjälmjakt

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Ktm 690 smc R
Tänkte köpa ny hjälm är sugen på en icon variant eller en agv ax8 dual. Eller något liknande, vilken eller vilka tycker ni att jag skall titta vidare på kör en ktm 690 för det mesta

Leta reda på en affär som säljer dem och prova dem så får du reda på vilken som bäst passar ditt huvud?

Jag hade nog försökt prova ändå.
Köpa hjälm utan att prova är ju som att sätta på en tjackhora utan gummi i pissehissen vid centralen...

Det hade jag gärna gjort fast den närmsta återförsäljare jag hittat ligger ca 60 mill bort!

Det finns ju återförsäljare på nätet som låter dig byta storlekar kostnadsfritt. Prova hemma alltså. Sägerju visserligen ingenting om passformen generellt men om storlekarna iaf. 24mx har så tror jag. Kanske också sportbikehop.co.uk samt helmetcity.co.uk.

Gå in på br hörbergs i lödde. Dem är återförsäljare för icon fast dem har inga i butiken. Be dem antingen ta hem en och se om du kan testa storlek så eller så går ni runt och testar alla olika möjliga hjälmar så tipsar dem om storleken efter ni har sätt vad som passar ditt huvud. En kompis gjorde så och det har fungerat bra för han :)

har en icon variant construkt. kan säga att jag är sjukt nöjd med den sikten och ventilationen är grym men dom är stora i storlekarna. så ska du köpa en icon så måste du testa innan!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien