Hjälmfråga

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Någon som har hört talas om eller använder hjälm av märket KBC????

Vill ha lite info/feedback om dessa då de verkar vara bra hjälmar och väldigt prisvärda.

Hemsidan
Har kollat på modellerna ar-1 (3995:-) och vr-1 (2995:-).
Båda dessa modeller är kompositmaterial.

jo jag har... skithjälm. Eller, den är OK. Det är inget värsting direkt. Det lite av en "sista utväg" i Cali. jag hade en sån hjälm nämligen :D Den satt helt ok. Anledningen till att jag "gjorde mig av" med den var för att x'et tog all min utrustning (lång historia, men hon är en s.k Bitch). Jag skulle köpa den igen om jag inte hade pengar till en vettigare hjälm, typ Arai (bäst hjälm ever).

Tack för tavlan förresten! Ska liras upp på väggen så snart jag funnit ett bra sätt att fästa den. :)

Klämde lite på KBC när jag köpte min Nitro förra sommaren.
Utan att ha provkört och bara provtestat inne hos handlaren så verkade de helt ok. Bekväm och sådant.

Swedie skrev:
jo jag har... skithjälm. Eller, den är OK. Det är inget värsting direkt. Det lite av en "sista utväg" i Cali. jag hade en sån hjälm nämligen :D Den satt helt ok. Anledningen till att jag "gjorde mig av" med den var för att x'et tog all min utrustning (lång historia, men hon är en s.k Bitch). Jag skulle köpa den igen om jag inte hade pengar till en vettigare hjälm, typ Arai (bäst hjälm ever).

Tack för tavlan förresten! Ska liras upp på väggen så snart jag funnit ett bra sätt att fästa den. :)

Du såg så dj-kla förvånad ut när jag snackade med dig, så jag kom av mig helt o hållet ju :confused: ......
Jag postade ett inlägg på kvällen innan om att jag skulle ha med en lite present till dig om vi träffades.....Sen stängde jag datorn o gick till sängs.
Det visade sig sen att mitt inlägg inte kom med. Inte undra på att du såg ut som en fågelholk när jag ramlade in framför dig.... :rolleyes:

hehe jasså, näe.. jag blev lite suprised vettu =) Men jag ser lite fuckad ut alltid ändå. Tror jag är deppig eller nått. Typ Johnny Deppig :p suck. va boring man är. ska lira mer CSI på TäVä nu.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8