Hjälmar

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Någon som vet några mer märke på hjälmar som kan tänkas vara bra än dessa:

Arai
Shoei
AGV

Är ute efter en hjälm nämligen

hjälm

Du behöver inte veta mer än ett märke!
Shoei

Finns ju en del andra med vet jag som:

Bieffe
Dainese
Laser (tror jag)
Shark

Är det någon som har en Dainese hjälm för dom är snygga, frågan är om dom är bra ljudisolerade osv

ocke skrev:
Du behöver inte veta mer än ett märke!
Shoei

Lite kort. Hjämvetenskap är större än så...
Arai och ex. Shoei bygger från grunden på olika skallform. Prova så många märken du kan och lyssna på kunniga människors omdömen. [MAO inte din fiffiga polare, utan hellre på oberoende omdömen.] En Hjälm skall sitta "tajt" näst intill ömt hårt om huvudet på dig. En hjälm som är bekväm är för stor.

Har du frågor? PM:a...

Vad har hänt med NOLAN som har funnits i så många år? Är dem inte bra längre?

Jag har en Nolan och ja tycker den e skitbra!

KBC är också bra

X-LITE X-801 vann väl ett hjälmtest nyligt???
Har själv en nolan N-61. Men visiret immar lätt igen. Sen har den blivit lite glapp på skallen - KÖPTE FÖR STOR :mad:

Racercukel skrev:
KBC? Kan dom verkligen vara bra, deras dyraste hjälmar ligger runt 3000kr

DU !!!

Kan meddela att det är inte priset som avgör om den är bra eller dålig..... :7peta (halva sanningen)
AGV´s värstinghjälm kom bara på 11:e plats i en stor hjältest.

K.L skrev:
X-LITE X-801 vann väl ett hjälmtest nyligt???
Har själv en nolan N-61. Men visiret immar lätt igen. Sen har den blivit lite glapp på skallen - KÖPTE FÖR STOR :mad:
Jag har en sån... kononbra är den! Har altid haft Shoei tidigare men den här passar mig bättre - och det är just DET som är viktigast av allt: PASSFORM! Ju bättre en hjälm passar ditt huvud desto mer den skyddar om man kör omkull.

Min hjälm:
DSC00093.jpg

DSC00095.jpg

DSC00096.jpg

-Å så Schubert S1 som inte bara är bra utan också tyst.

Rasorblade skrev:
DU !!!

Kan meddela att det är inte priset som avgör om den är bra eller dålig..... :7peta (halva sanningen)
AGV´s värstinghjälm kom bara på 11:e plats i en stor hjältest.

Okej, på vilken plats kom KBC då? Tycker bara det vore konstigt att dom skulle hålla samma klass som hjälmar från Arai o Shoei som går på mellan 5000-8000kr.

skert skrev:
Nån som provat eller hört nånting om märket Marushin som tex touringbutiken säljer??
Jepp. Fanns med i en tråd för några dagar sen bara. Gör en sökning så hittar du säkert. Ska vara helt ok, men har inte lyckats slå igenom sägs det. Därför gör de nu ett nytt försök. Glasfiberhjälmar med kolfiberförstärkning.

Hittade den, ops, en som jag startat. hehe. Tur att man har koll.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107706
Kolla sida 2.

Jag har en Caberg hjälm.
Inbyggd och nerfällbart solskydd. En mycket bra hjälm, som Nolan. Men inte lika känd. Kostar inte skjortan heller!

Jag har hört mycket bra om Shoei XR-1000, så jag handlade en sån! Hoppas den blir lika bra som alla säger! :)

Jag köpte en hjälm på mässan som heter OSBE x-air http://www.osbe.it/motocicli-uk/x-air.php ska bli spännande å se vad för gris i säcken jag har köpt..Den sitter som en smäck och passade min plånbok perfekt. Om det är någon som vet lite kring märket så berätta gärna.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN