Hjälm

serp

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Hoj
Fazer
Då var man ett steg närmre. Idag var jag och införskaffade ett fint skinnställ, stövlar och handskar. Dock är jag lite osäker på hjälmen... det är ju det viktigaste skyddet så jag vill vara helt säker innan jag köper en.
Jag har förstått att den ska ha hakskydd, men spelar det någon roll om den är öppningsbar eller inte? Jag tycker att det verkar ganska praktiskt med en öppningsbar hjälm, fast jag vill verkligen inte få en intryckt haka i utbyte för bekvämare korvkonsumering. :tungan
Är de öppningsbara hjälmarna vekare så att det är bäst att skaffa en "hel" hjälm?
Vilket material är bäst?
Är de inbyggda solskydden något att ha eller är det bättre med ett visir av varje färg?

måste sitta bra.. ut å prova..
sen borde väl de i butiken kunna svara på de flesta frågor.. men de skadar ju iofs inte å fråga andra också :)

öppningsbara är vekare, ja! hur mycket sämre vet jag inte.. men de är inte tillåtna vid tävling och det måste ju finnas en anledning.
Dessutom är de flesta fula :7peta

kajlyl skrev:
öppningsbara är vekare, ja! hur mycket sämre vet jag inte.. men de är inte tillåtna vid tävling och det måste ju finnas en anledning.
Dessutom är de flesta fula :7peta

Instämmer!! ROOF är väl den enda snygga öppningsbara, men då måste man ju åka cromesläde..

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret