Hjälm

• Thread starter Thread starter GL
  • Start date Start date

GL

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Tjena alla på sporthoj.com är ny medlem men har varit här och läst många gånger, men jag hade en fråga som jag inte hittat något svar på och det är om man fär använda en hjälm som är från USA de har ju inte CE märket som vi har men hjälmarna borde ju inte skilja sig åt men jag vet inte vad som gäller. :va

Tack för svar bara att priserna är mycket billigare i USA och jag har även provat den där men han hade inte rätt motiv hemma. Vet ej vad ev fraktkostnader är på en hjälm därifrån?

E22 skrev:
Hjälmarna i usa har andra storlekar gemfört med oss i europa..

Nee det tror jag inte va,
iallafall inte min Shoei xr-1000 som jag köpte i USA i den står det M 57-58cm i, precis som den du köper i Sverige eller övriga europa.

tjockisbulle skrev:
Nee det tror jag inte va,
iallafall inte min Shoei xr-1000 som jag köpte i USA i den står det M 57-58cm i, precis som den du köper i Sverige eller övriga europa.
asien, usa har andra "former" då om man nu vill säga så i stället än oss i europa..finns till och med fler storlekar i usa än i europas hjälmar..medvissa undantag av tillvärkare.själv spanade jag in shoei i usa....

Last edited:
Finns hjälmar som är CE märkta och godkända i Sverige men som inte är godkända i staterna..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park