hjälm

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
fundera på att köpa ny hjälm vad ska man köpa Cross hjälm eller Integral hjälm. vad kör ni i för hjälm.
:va

Skaffa en hjälm som passar din hojtyp och körstil, en cross-hjälm kanske inte är så lyckat att köra fort med, köp en integral!

Jag hade crosshjälm tidigare och har nu bytt till Shoei Raid II. Hur nöjd som helst. Sjukt jobbigt att åka runt med crosshjälm om man kör över 70 km/h. Vindbruset blir bara för mycket, och sen att man kolla döda vinkeln och vinden får tag på skärmen är heller inte kul.
Crosshjälmar ser råare ut, helt klart. Men Integral är så mycket skönare att det är mera värt!

Är självklart dumt att köpa en crosshjälm om man kör sportbåge. Jag tyckte i vissa fall att crosshjälm var okej eftersom jag ofta körde inne i stan men hade jag haft en plastraket så hade jag inte köpt en crosshjälm. Det passar ju inte heller. Integral passar ju både motardåkare och plastraketsförare, men crosshjälmar passar bara motardåkare.

Last edited:
Om du inte kan bestämma dig för vilken hjälmtyp du vill ha finns det ju kombinationer av cross och integral - hjälmar. :)

Har två, en bandit för staden och för posing :D och en Gmac Jaguar för övriga svängar.

Bifogat

• min bandit.jpg
    min bandit.jpg
    28.8 KB · Visningar: 239
  • minjaguar.jpg
    minjaguar.jpg
    34.4 KB · Visningar: 93
Vill du inte köra snabbare än 100 och bara åka och se rå ut på smävägar köp cross vill du köra ordentligt då finns bara en typ av hjälm.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph