Hjälm visir

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag rinde en mc försäljer angående nytt visir till min hjälm och tappa hakan när jag fick ett pris påt till min hjälm.. 850:- :näsblod nu har jag sökt runt på nätet o hittar inte så mycket. va e normal pris för ett visir? Eller e det nån som kanske sitter på nån återförsäljare som man kan handla av ifall det priset jag fått inte är normal?

Eftersom du skriver vad det gäller för typ av hjälm och visir så är det ju lätt att avgöra priset?

njaa nee hittar inget me priser bara hela hjämar typ.. ringde mc kompaniet i väring o fick ett pris på 850:- kan väl visserligen va som så att dom ligger på dom priserna här i sverige det vet jag inte.. det e ju första gången jag köper visir till hjälmen. tycket det lät lite mycket bara för så som jag misshandla mitt visir förra året så lär jag behöva köpa nytt varge säsong..o jag som tänkt köpa både ett ljus tonat och ett vanligt detta året..

haha ditt visyr var inte billigare där heller, tyvärr har du en dålig hjälm när det gäller visyr :P £79.99 kostade det där, dubbla vad det kostar till andra hjälmar..

aa va me inne o kolla o fick det till 44 euro st..men man fick me nån skydds ficka till visiret på köpet. föresten nån som vet vad pinlock redy betyder? e det för im skyddet elle?

Pinlock ready innebär att det finns förmonterade fästen för ett imskyddande innervisir ja. Rekommenderas f.ö.. Pinlock är väldigt bra speciellt på kyliga kvällar och tidigt/sent på säsongen.

Pinlock ready innebär att det finns förmonterade fästen för ett imskyddande innervisir ja. Rekommenderas f.ö.. Pinlock är väldigt bra speciellt på kyliga kvällar och tidigt/sent på säsongen.

jag har det även idag funderade på bara när jag plockar ur det jag har idag om jag ska nya sånna fästen känns som dom kommer gå av när jag rycker loss den?

jag har det även idag funderade på bara när jag plockar ur det jag har idag om jag ska nya sånna fästen känns som dom kommer gå av när jag rycker loss den?

Jag har aldrig monterat eller demonterat ett pinlock tyvärr, bara köpt färdiga visir med det. Så kan inte svara på det.

Det funkar alldeles utmärkt att ta loss och sätta dit igen... och nej, man rycker inte, man är lite försiktig. Brukar göra det nån gång per säsong när jag gör rent hela hjälmen väldigt grundligt.

vilket e bäst? rökfärgat eller vanligt. använder vanligt nu på en HJC hjälm, e de värt att byta funkar väll bra mot solen. har ett litet inner solskydd men tycker de är för litet.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien