hjälm - runt litet huvud

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
Vad ska jag ha för hjälm?!?
Jag har typ storlek 52.5 och ett runt huvud och har väldigt svårt att hitta en hjälm som passar.

Nu har jag en Grex och den sitter okej.... men vill ha något mer ordentligt.
Vad ska jag testa?

Tack!

Lite svårt det där.

Hej! Det där går nästan inte att svara på, även om vissa hjälmarmärken sägs ha en mer rundhuvud skiljer det sig också bara mellan modeller.

Tycker du gör klokt i att försöka hitta en riktigt bra hjälm.
Du måste nog försöka ta dig till en vällsorterad Mcbutik och bara råprova många olika med hjälp av en duktig säljare.
Enda hjälmen rakt upp och ner som jag kan minnas kändes som den var för runda huven var nån X-lite hjälm, kändes väldigt symmetriskt.

Shoei har/hade iaf väldigt små hjälmar, typ XXXS.

TACK SÅ MYCKET!

Ska hitta något ställe med många olika och testa mig fram... har dock inget jätte bra ställe i närheten men man kan ju förflytta sig en bit.

Tack!
//Lina

TACK SÅ MYCKET!

Ska hitta något ställe med många olika och testa mig fram... har dock inget jätte bra ställe i närheten men man kan ju förflytta sig en bit.

Tack!
//Lina

Carlbarks i Kumla bör väl vara klockrent som hjälmtestar-plejs. Är ju inte så långt från Örebro. Annars tycker jag att Funbike i Västerås har ganska schysst utbud.

TACK SÅ MYCKET!

Tack!
//Lina

Du bara måste testa ARAI´s ASTRO LIGHT, en dam/juniorhjälm i högsta klass. Den finns endast i XXXS o XXS= litet skal= inte så klumpig och stor. Kontakta din lokala Arai-dealer eller Allright.

/ Micke -säljer hjälmar hela dagarna

Carlbarks i Kumla bör väl vara klockrent som hjälmtestar-plejs. Är ju inte så långt från Örebro. Annars tycker jag att Funbike i Västerås har ganska schysst utbud.

Joo till Carlbarks har jag varit...
Men västerås är ju inte så långt det häller :D

Du bara måste testa ARAI´s ASTRO LIGHT, en dam/juniorhjälm i högsta klass. Den finns endast i XXXS o XXS= litet skal= inte så klumpig och stor. Kontakta din lokala Arai-dealer eller Allright.

/ Micke -säljer hjälmar hela dagarna

Tackar!

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...