Hjälm räcker ??

peter the great skrev:
var och en får väl stå för skadorna dom vill utsätta sin kropp för sluta sjafsa...90% av mitt åkande kör jag i helställ men i går var det linne+shorts vart nåra hyffsade stående på sadelnwhellis för det :slicka

Ja. Det är upp till var o en att utsätta sin kropp för livshotande och hemska skador som gör att man kanske aldrig mer kan sätta sig på en hoj. Men det är också fria åsikter där vi kan få tycka o tänka att det är korkat att köra utan skydd..

Bikerbitch skrev:
Ja. Det är upp till var o en att utsätta sin kropp för livshotande och hemska skador som gör att man kanske aldrig mer kan sätta sig på en hoj. Men det är också fria åsikter där vi kan få tycka o tänka att det är korkat att köra utan skydd..
precis vad jag sa eller?!?

Bikerbitch skrev:

Jag har inte förstått vad man tänker med, men alla äro vi olika.
Tur att man själv är så modig att man vågar köra i skinnställ trots att man " bara ska till skolan" eller att man värmen till trots klänger på sig allt o svettas som en riktig kvinna.

Man skall ju köra hoj och inte visa upp sina nyinköpta badtofflor..

Modig?? Det handlar väl mer om bekvämlighet, har själv åkt ner på staden (2km på 50 väg) i bara träningsbrallor o tröjja när några biljetter skulle inhandlas. Att gå in o kränga på sig hela utrustningen för den lilla svängen orkar man bara inte... kalla mig lat, visst. Men då vann bekvämligheten över risken för skrapsår osv!

Som någon sa, visar hellre upp nya stället än mina gamla sletna träningsbrallor! Men jag är så modig att jag vågar visa mig ute i skräpkläder ist för att posa med nya kittet... :slicka

Jag förstår precis latheten du berättar om. Jag känner av den också ibland men klokheten vinner alltid och då blir det så att alla tänkbara skydd åker på. Kudden under rumpan och hockeyskydden över axlarna. Skämt åsido.

Så länge det finns folk som kör utan skydd så finns det moraltanter

Suomalainen skrev:
Modig?? Det handlar väl mer om bekvämlighet, har själv åkt ner på staden (2km på 50 väg) i bara träningsbrallor o tröjja när några biljetter skulle inhandlas. Att gå in o kränga på sig hela utrustningen för den lilla svängen orkar man bara inte... kalla mig lat, visst. Men då vann bekvämligheten över risken för skrapsår osv!

Som någon sa, visar hellre upp nya stället än mina gamla sletna träningsbrallor! Men jag är så modig att jag vågar visa mig ute i skräpkläder ist för att posa med nya kittet... :slicka

Bikerbitch skrev:
Ja, ungefär. Fast jag la till det där om åsiktsfriheten också.
min hoj stå på verkstad på måndag för första gången ska den kosta er hoj ägare lite pengar..det var inte jag som körde men min bonus=0...men det skiter jag i jag kan gått betala för andras olycka...killen som körde hade nog betalat för att inte ligga där han ligger idag pungt å slut..........

Nu ska vi se. Din hoj på verkstad. Du lånade ut din hoj?
Polaren vurpar.Du och vi betalar kostanaderna. Har jag uppfattat allt rätt? Vart vill du komma?

peter the great skrev:
min hoj stå på verkstad på måndag för första gången ska den kosta er hoj ägare lite pengar..det var inte jag som körde men min bonus=0...men det skiter jag i jag kan gått betala för andras olycka...killen som körde hade nog betalat för att inte ligga där han ligger idag pungt å slut..........

Bikerbitch skrev:
Nu ska vi se. Din hoj på verkstad. Du lånade ut din hoj?
Polaren vurpar.Du och vi betalar kostanaderna. Har jag uppfattat allt rätt? Vart vill du komma?
att du ska gå och lägga dig!!bitch

Bikerbitch skrev:
Det var en bra förklaring må jag säga
Har herrn inga bakomliggande skäl med sina texter?
att jag ställer upp på att betala för att folk gör illa sig! du då ?
hur mycket betalar du försäkring? jag ligger på 2,000mån

Last edited:
peter the great skrev:
att jag ställer upp på att betala för att folk gör illa sig! du då ?
hur mycket betalar du försäkring? jag ligger på 2,000mån
folk kör inte ikull på flit!!

Bikerbitch skrev:

Men jag misstänker att dom som kör så inte har fått slicka asfalt ännu och säkerligen kommer göra det inom en snar framtid...

Allright...

Så alltså löper hojåkare utan skydd större risk att åka omkull?? :confused:

I vilket fall som helst så tycker jag det är helt okej om vissa vill åka utan skydd. Det är inte mig det drabbar(förhoppningsvis).

Skäggis skrev:
Ni som har tveksam utrustning ibland (t-shirt shorts gympaskor) kanske skulle kolla denna sidan:

http://www.cmyoung.com/bikewreck.html
det har han väl valt själv eller hur? har sett värre i vr jag kanske är skadad men han som åkte på min hoj har sett minst lika illa ut
förra året...nu skrapade han båda knäna lite på ryggen båda handflattorna...fick tömma lite vättsa ur ena knät....
ps hade samma hoj :D

Last edited:
det har han väl valt själv eller hur? har sett värre i vr jag kanske är skadad men han som åkte på min hoj har sett minst lika illa ut
förra året...nu skrapade han båda knäna lite på ryggen båda handflattorna...fick tömma lite vättsa ur ena knät....

Ja det är väl knappast nån annan som valt det åt honom. Har han dessutom varit i backen förut och fått sådana skador och ändå fortsätter att köra utan skydd så handlar det väl snarast om självsanering.

Skäggis skrev:

Ja det är väl knappast nån annan som valt det åt honom. Har han dessutom varit i backen förut och fått sådana skador och ändå fortsätter att köra utan skydd så handlar det väl snarast om självsanering.
den dag du tar hojen till macken å vurpar utan skydd ska jag vara på dig som en igel..

den dag du tar hojen till macken å vurpar utan skydd ska jag vara på dig som en igel..

Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra heller.

Skäggis skrev:

Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra heller.
ja bra bara att gratulera då då! :rolleyes:

ASSÅ fan va löjliga ni är egentligen, så länge ni kör me skydd o tänker på ert liv o er kropp, tycker de e så fruktansvärt löjligt att sitta o påpeka hur andra kör, va bryr ni er för egentligen ???

ja vet att de finns ganska många bra snubbar här inne men ja tycker de e så löjligt att hänga upp er på sånt här. Ni skadas väl inte om de kör utan skydd o ev. skulle vurpa..

Själv kör jag med skinnställ när jag ska högst några mil och det är grymt varmt ute.. jag vet vilka risker jag tar o tycker alla andra ska skita i de, mitt val o de e BARA jag som får ta smällen om de skulle hända nåt

BTW.. hur många gånger har det varit snack om sånna här saker.. har ni inte skrivit av er vad ni ska än ??

SkorvKalle skrev:
ASSÅ fan va löjliga ni är egentligen, så länge ni kör me skydd o tänker på ert liv o er kropp, tycker de e så fruktansvärt löjligt att sitta o påpeka hur andra kör, va bryr ni er för egentligen ???

ja vet att de finns ganska många bra snubbar här inne men ja tycker de e så löjligt att hänga upp er på sånt här. Ni skadas väl inte om de kör utan skydd o ev. skulle vurpa..

Själv kör jag med skinnställ när jag ska högst några mil och det är grymt varmt ute.. jag vet vilka risker jag tar o tycker alla andra ska skita i de, mitt val o de e BARA jag som får ta smällen om de skulle hända nåt

BTW.. hur många gånger har det varit snack om sånna här saker.. har ni inte skrivit av er vad ni ska än ??

Det som är roligt är att när man ser folk här istan kommandes i denna "mundering" så vet man att de inte åkt i låga hastigheter, för man i princip måste passera 70väg osv för att överhuvudtaget komma dit som man brukar möta dem...så detta resonemang med att de bara ska ner och köpa en glass eller liknande kan vi lägga ner med en gång, de tycker de är häftiga som åker utan skinnställ (antagligen för att den har ett "skinnställ" från tidigt 80 tal i shockrosa hängandes hemma i garderoben.. :rodnar ), + att många är för lata för att orka krypa i stället för tom en kort tur.

Detta snack med att vi inte ska bry oss om vad andra gör, och att det är deras problem om de vurpar... så länge de inte tar ut skadorna på försäkringen så är jag glad, men hur många % av de som vurpat utan ställ (även i lägre fart) tror ni inte får ersättning för personskadorna av bolagen?

Det är faktiskt en punkt på försäkringen där man ska "lova" att man kör med full skyddsutrustning, och därmed får (om än liten) sänkt premie.

Jag kan nog lätt räkna på ena handens fingrar, hur många av hojåkarna i sverige som INTE har kryssat i att de använder full mundering... :eek:

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!