Hjälm och handskar stulna!

När jag läser dessa trådar så myser jag lite och tänker på hur gött det är att inte bo i storstan längre!

Fikade väl idag ca 20 min med handskar och hjälm (arai rx7 och racehandskar) liggandes på hojen en bit bort runt hörnet och hade nyckeln suttit i hade säkert någon kommit och gett mig den....:tummenupp

Jag ger dig en stund för eftertanke och möjlighet att radera ditt inlägg. För att undgå idiotförklaring!
Ta bort ditt inlägg, så tar jag bort mitt. Deal?

Om du helt seriöst trodde att jag uppmana till bedrägeri så har du fel men jag kan redigera mitt inlägg för andras skull.

Jag bor också i Nacka och handlar ofta på Ica Maxi Nacka med hojen. Vi kan väl samlas och åka och jaga moppegäng någon dag? :)

Har en polare som råkade ut för en pissad hjälm för ca 15 år sedan.
Satans i gatan vad lack jag hade blivit om det hade hänt mig,
vilka djävla sickon det finns i världen :dummer

Jag har investerat i ett sådant där litet vajerlås, med kombination. Sån vajer man kan dra ut, så det är inte större än en snusdosa. Visst, har skurken avbitare är man ju rökt, men man slipper tillfällighetstjuven i alla fall.

Var hittar man ett sånt då?

Vad har hänt med ditt-och-mitt?? :mad:

Din egendom, gör vad du vill med den. Min egendom ska du bara ge fullständigt f-n i!

Har en polare som råkade ut för en pissad hjälm för ca 15 år sedan.
Satans i gatan vad lack jag hade blivit om det hade hänt mig,
vilka djävla sickon det finns i världen :dummer

Någon tyckte det var roligt att urinera över mitt kapell ett par gånger för-förra säsongen.
Så vidrig stank när man skulle dra av det så man höll på att storkna.

Går inte lita på någon - tar alltid med mig hjälm och handskar in i butik, har inte råd o tappa skiten.

Om man sen kommer fram till kassan och ser en panikslagen butiksanställd, bör man med fördel öppna det rökfärgade visiret eller om möjligt ta av hjälmen :hihi

Tja...kravallerna i Stockholm visar väl tyvärr vart det här landet är på väg...:(

Vadå upplopp - var det inte korvgrillar-festival där nere i Stockholm.....

Tack för all sympati och alla tips, :tummenupp kan meddela att Ica inte hade någon övervakningskamera vilket jag hade hoppats då jag parkerat hojen precis utanför entrén. Svårt att få tillstånd för sånt tydligen, de har försökt. Har varit i kontakt med försäkringsbolaget (If) och hon jag pratade med först sa att hjälm och handskar skulle täckas av mc-försäkringen vilket innebär en självrisk på 4000 sek, hon bad mig vänta medan hon läste och kontrollerade villkoret. Två dagar senare blev jag uppringd av en annan dam på If som sa att den första kontakten haft fel och att det är hemförsäkringen som gäller (hur kan det komma sig, försäkringsvillkor som är så tydliga :hihi), klart bättre för mig då självrisken är 1500 sek. Väntar nu bara på polisanmälan så jag kan skicka in alla uppgifter. Hjälmen och handskarna köpte jag i Juni så de var knappa året... så jag hoppas slippa åldersavdrag. Är det någon som ser en mattsvart X-LITE i Nacka eller i närområdet så får ni gärna ta ev. regnr och höra av er. Visiret var klart/transparant då hjälmen stals. Återkopplar när skaderegleringen är klar.
Bild på hjälmen:image.jpg
Mvh/PeBro

Ursäkta att jag är lite provocerande så här på lördagkvällen, men jag tycker att det är synd om din försäkring täcker det här. Det leder i slutändan, precis som kraschade hojar, till höjda premier för alla.

PeBro skrev:
Fick min hjälm och handskar stulna utanför entrén till Ica Maxi Nacka (Skvaltan) idag. Hängde dem på backspegeln när jag gick in för att köpa snus, var borta ca:5 minuter.

Att försäkringen skall täcka det är som om den skulle täcka att din mobil blir stulen när du lägger den obevakad på mc-sadeln, eller när du lägger plånboken obevakad på biltaket, eller när du lämnar hojen med nycklarna i tändningen, eller när du lämnar din ytterdörr vidöppen när du går hemifrån.

Jag begriper inte hur de kan gå med på att ersätta en hjälm som inte är fastlåst/inlåst, utan bara hängd på backspegeln.

Personligen lämnar jag ingenting löst när jag lämnar hojen. Jag bär med mig hjälmen och handskarna. Dels för att jag inte vill bli av med dem, men också för att framför allt hjälmen är ett skydd som jag vill ha koll på. Jag vill till exempel veta att ingen lyft den för att titta på den och sedan tappat den i backen och hängt tillbaka den där den var.

Ursäkta att jag är lite provocerande så här på lördagkvällen, men jag tycker att det är synd om din försäkring täcker det här. Det leder i slutändan, precis som kraschade hojar, till höjda premier för alla.

Att försäkringen skall täcka det är som om den skulle täcka att din mobil blir stulen när du lägger den obevakad på mc-sadeln, eller när du lägger plånboken obevakad på biltaket, eller när du lämnar hojen med nycklarna i tändningen, eller när du lämnar din ytterdörr vidöppen när du går hemifrån.

Jag begriper inte hur de kan gå med på att ersätta en hjälm som inte är fastlåst/inlåst, utan bara hängd på backspegeln.

Personligen lämnar jag ingenting löst när jag lämnar hojen. Jag bär med mig hjälmen och handskarna. Dels för att jag inte vill bli av med dem, men också för att framför allt hjälmen är ett skydd som jag vill ha koll på. Jag vill till exempel veta att ingen lyft den för att titta på den och sedan tappat den i backen och hängt tillbaka den där den var.

Det är en svår ställningsfråga faktiskt. Jag kan hålla med dig till viss del men å andra sidan så betalar man faktiskt en summa i månaden just för sådant. Jag förstår helt din poäng men samtidigt så tycker jag inte att man kan säga så. Min kärring backade in i ett träd på tomten för några veckor sedan och då tycker jag också att man kan dra det på din linje dvs varför skall vi ha det på försäkringen då trädet stått där längre än vad bilen funnits? eller varför skall man ersätta en iphone då man råkade ramla i poolen vid fylleslag? du förstår vad jag menar.

Är helt med på din linje att om man lämnar hjälm och handskar obevakad på sin motorcykel "bara för att köpa snus" så skall man faktiskt inte komma så billigt undan. Tycker att din självrisk på 4000 är mer lämplig. Är ju rätt enkelt att köra till något mindre bra område och lämna sin hjälm och sina handskar om man vill ha ett par nya för 1500kr i självrisk...så ja...jag förstår din poäng men är lite kluven...

Back