Hjälm och handskar stulna!

PeBro

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2012
Hoj
S1000RR
Fick min hjälm och handskar stulna utanför entrén till Ica Maxi Nacka (Skvaltan) idag. Hängde dem på backspegeln när jag gick in för att köpa snus, var borta ca:5 minuter. Hjälmen är en Mattsvart X-LITE, X-802 Bluster med röd kant nertill och handskarna Halvarssons svart utsida skinnfärgad innsida. Ca:6000:- åt helvete, dyraste snus jag nånsin köpt! :(

Mvh/PeBro

Så j-vla lågt... Du kan nog utgå att det moppefuckon som ligger bakom det.

Ring ditt försäkringsbolag där du har din hemförsäkring. Om du har en "allrisk" bör du kunna ta det genom FB.

Ring ditt försäkringsbolag där du har din hemförsäkring. Om du har en "allrisk" bör du kunna ta det genom FB.

Tack för tipset:tummenupp, har polisanmält och bett polisen kolla om de eventuellt har övervakningskameror, ska kontakta försäkringsbolaget, har samma bolag på hem och mc och jag har allrisk, får se vad de säger!

trist att din telefon och tillgodokort på 5000kr också låg i hjälmen bara :banana

Jag uppmanar ingen till försäkringsbedrägeri, påståendet ska läsas med sarkasm

Last edited:
så jävla låga människor det finns asså! Fast detta är nog orsaken till att jag alltid tar med mig grejjerna in dom få gångerna man går in i affärer oså när man är ute å kör! man vill ju inte bli av med saker sådär:(

Jag är också mkt nojig att lämna kvar saker på hojen, jag bär alltid med mig hjälm å handskar å ryggan etc.

Lider med dig, jag bor ockås i nacka och ska se efter om man ser skummisar använda en mattsvart hjälm. Hade du vanligt visir eller tonat? Kan va bra att veta! Kommer springa efter alla med mattsvarta hjälmar nu framöver! :brynad

På 80-talet hade det säkert gått hänga hjälmen på styret men vi är faktiskt på 2000-talet nu :7peta

jag brukar säga att sådant händer bara dom som har gott om pengar.. köp en ny å se glad ut du har garanterat råd annars hade du absolut inte lämnat sakerna.

trist att din telefon och tillgodokort på 5000kr också låg i hjälmen bara :banana

Jag ger dig en stund för eftertanke och möjlighet att radera ditt inlägg. För att undgå idiotförklaring!
Ta bort ditt inlägg, så tar jag bort mitt. Deal?

Iom att det inte går att lita på ngn längre i det här landet följer hjälmen obönhörligen med mig vart jag än ska gå in någonstans, macken, snabbköpet osv, alltid nån jävle som har svårt att hålla fingrarna i styr tyvärr, hoppas det löser sig med bolaget efter deras avdrag för värdeminskning samt självriskt! Dom där jävla drulleförsäkringarna ger jag inte mkt för, dom är ju inte dumma dom där bolagen men så länge ngn är villig atg betala för dom så... Min iphone gick sönder och ville utnyttja min drulleförsäkring, problemet vara att mobilen hade precis passerat ett år och dom slog av 50% direkt pga det plus självrisk på 1200:- dvs värdeminskning 2700:- självrisk minus 1200:- ja du ser själv, köp en ny telefon för dom pengarna, räcker fan ens till en bättre begagnad iphone:huvet sa jag upp försäkringen? JA!

Fy fan vad lågt......

Mycket pekar väl mot att traktens moped-slynglar uppgraderat garderoben. Skitstövlar......

Så jävla surt när folk inte kan ge fan i saker.
Skulle som de flesta andra här tro att det är nåt random moppefucko som norpat hjälmen.

Själv fick jag kassera min första hjälm efter att ha varit inne ett snabbt ryck på biltema och lämnat hjälmen på hojen. Någon hade passat på att misshandla hjälmen med asfalten riktigt grovt under tiden jag var inne. Bara att sucka, vända tillbaka in och köpa en biltemahjälm så man kunde ta sig hem med.

Om det är nåt jag inte lägger ifrån mig så är det hjälmen. Inte så mycket för värdet som för problemen det skapar om den försvinner. Inte alla gånger det ligger ett biltema 5 steg bakom en...

Blev av med min hjälm när jag körde moped för massa år sedan.
Hade så tur att jag körde förbi två små skitungar som gick med min hjälm strax efter.

Fick tillbaka den utan större bekymmer.

Sommarsolen lockar som vanligt fram allt drägg tydligen.Tyvärr är det nog som så att det går helt enkelt inte att lämna något löst.Lås fast den nästa gång om du inte tar den med dig.Själv brukar jag använda hjälmen som varukorg om jag bara ska ha lite småvaror och snus.

Jag har investerat i ett sådant där litet vajerlås, med kombination. Sån vajer man kan dra ut, så det är inte större än en snusdosa. Visst, har skurken avbitare är man ju rökt, men man slipper tillfällighetstjuven i alla fall.

Kan någon förklara vad som menas med " töm bilen, annars gör tjuven det"?

För övrigt håller jag med SilentPlanet.

Surt som fan.

Handlar väldigt ofta i samma butik, man tror ju naivt att det området ska vara lugnt ifrån idioter som inte har råd med eget. Håller koll om jag ser någon men den chansen är nog tyvärr väldigt liten...

Jag har investerat i ett sådant där litet vajerlås, med kombination. Sån vajer man kan dra ut, så det är inte större än en snusdosa. Visst, har skurken avbitare är man ju rökt, men man slipper tillfällighetstjuven i alla fall.

Inte helt idiotsäkert, som sagt. I Heron city (Centrumbyggnad söder om Sthlm) har en fastlåst hjälm blivit pissad i. :zpy

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman